"Liefde" op het eerste gezicht bij kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Chip

"Liefde" op het eerste gezicht bij kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 19:52

Ik ben sinds kort aan het kijken naar eigen shet of mini.
Bedoeling is om het beestje voor de wagen te beleren, maar dat doet er niet zoveel toe.

Geloven jullie in liefde op het eerste gezicht als het draait om het kopen van een pony? (in dit geval een mini/shet)
En zo ja, wat doe je als dit eigenlijk totaal niet is wat je zoekt? Kijk je verder? Bezwijk je voor die pony?

Ik heb een onwijs leuk beestje gezien, maar te jong, wat smaller en eigenlijk boven mijn budget.. Maar dat koppie. Krijg 'm moeilijk uit m'n hoofd..
Kijk nu nog maar even verder of ik iets tegen kom wat beter in m'n straatje past.

Meggie_x

Re: "Liefde" op het eerste gezicht bij kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:54

Liefde op het eerste gezicht bij het kopen van een pony geloof ik deels in. Het licht eraan hoe goed je met je voeten op de grond staat in mijn ogen. Je moet bedenken of je echt de pony leuk vind om de pony ipv. een pony om het hebben van een pony. Ik denk dat je pas zeker weet of de pony niet is wat je zoekt als je er ook echt bent geweest, al zal dat ook per eis verschillen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:57

Ja heb het gehad met mijn eerste paard was echt liefde op het eerste gezicht. Heb hem natuurlijk wel laten keuren enz.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:57

Een paard kiest jou, niet andersom denk ik altijd. Als je verliefd ben geworden op zijn koppie zou ik zeggen, kijken kost niks, gewoon heen gaan!
Misschien dat het dan wel tegenvalt, of dat juist je gevoel versterkt word om de pony te kopen.

Toen ik ging kijken voor een paard, ben ik ook verliefd geworden op een koppie, had het beestje nog nooit gezien, enkel op marktplaats en het was bijna 250 km rijden. Eenmaal aangekomen had ik nog de keus uit andere veulens, maar toen ik hem zag, was ik verkocht. Heb dus de pony van marktplaats gekocht en nu 3 jaar later is hij beleerd en rijden we heerlijke buitenritten!

JasperM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:58

ik denk niet echt dat het kan, je kan er wel 1 heel leuk vinden. maar ik denk dat het dan meer het eigen paard gevoel is, samen naar buiten, over het zand in ren galop enz

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 20:00

Nouja, ik zoek de leeftijd om zelf te beleren, en dit is nog een veulentje, beestje is nog geen twee.. Dus dat samen naar buiten en rengalop zit er totaal nog niet in :P
En ik weet niet wat ik moet, geef ik het een kans, of kijk ik verder naar de goede leeftijd..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:01

Ja ik geloof daar wel in, alleen geen liefde maar bedoelt voor elkaar. Tot nu toe al mijn/onze ponys waren eigenlijk niet wat we zochten maar wel wat we nodig hadden.

Onze tinker was echt helemaal anders, we zochten een ervaren ruin of merrie en we kochten uiteindelijk een hengstje van anderhalf. Wel na maanden pas, we hebben hem een aantal keren laten staan ondanks dat we meteen verkocht waren en hij ook omdat hij ons steeds opzocht. En we hebben er geen seconde spijt van.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:02

Lauwttje schreef:
Nouja, ik zoek de leeftijd om zelf te beleren, en dit is nog een veulentje, beestje is nog geen twee.. Dus dat samen naar buiten en rengalop zit er totaal nog niet in :P
En ik weet niet wat ik moet, geef ik het een kans, of kijk ik verder naar de goede leeftijd..

Mijn paard was 7 maanden toen ik hem kocht en heb dus bijna 3 jaar gewacht..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:02

Ja daar geloof ik ook zeker in. Toen ik mijn poownie voor het eerst in z'n stal zag staan was ik verkocht.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:04

Ik zou best consessies in leeftijd/prijs kunnen doen, maar niet in correctheid of functionaliteit.
Vaak zie je bij "liefdes" toch dat als er iemand objectief naar kijkt er vanalles aan mankeert.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:04

Toen ik nog op zoek was naar een pony had ik een haflinger gereserveerd, die kon nog niet weg en in de tussentijd keek ik af en toen eens wat op mp etc. Toen zag ik ineens een advertentie van een fjord fries kruising van anderhalf en toen dacht ik neeeeeee kon die nou niet twee weken eerder op internet staan?? Twee dagen op hete kolen gezeten en toen toch maar gemaild voor een bezichtiging. Toen ik ging kijken stuiterde ze alle kanten op omdat ze heel veel binnenstond maar ik dacht gelijk: ja fantastisch deze wil ik! Terwijl ik toen ik een jaar geleden begon met mijn zoektocht echt dacht dat ik een bereden pony wilde maar ik was na heel nederland en een deel duitsland doorgereden op mijn zoektocht mijn wensenlijst al erg aan t bijschaven en deze pony had alles wat ik zocht behalve dat ze anderhalf en onbeleerd was XD

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:06

Ik was op zoek naar een stevige kleine pony, c of b maat om later voor de wagen te zetten, ging kijken bij n bedrijf waar ze new forest pony's hadden, allemaal d maat en 1tje was n kleinere met n klein rank koppie, slanke bouw en van die lange wimpers. Toen was ik verkocht! Twee dagen later hebben ze haar gebracht en heb er nooit spijt van gehad.
Ohwja mijn voorkeur ging trouwens absoluut niet uit naar een merrie maja natuurlijk is dit wel een merrie haha!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:10

Ja, ik geloof er ook wel in opzich....Alleen groeit liefde wel verder :+

Zelf ben ik momenteel op zoek naar een Rocky Mountainhorse. Ik ben laatst op een adres in Drenthe geweest wat 1 en al liefde op het 1e gezicht was. Ik ga daar volgende week een merrie proberen (terwijl een andere steeds achter mij aan liep) Maar er staat er ook 1 in België die ik ook niet uit mijn kop kan krijgen. Paar nadeeltjes dat ze eigenlijk boven mijn budget ligt en meer dan 3 uur rijden is (enkele reis) :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:23

Ik heb dat wel gehad. Ik zag mijn pony voor het eerst op een keuring. Daarna is ze nooit meer uit mijn hoofd gegaan. Jaar later ongeveer heb ik haar gekocht. En de liefde is wederzijds gebleken :D

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:31

Ik geloof er in, ik zocht een 4jarige haflinger en kwam thuis met een veulen van 4maand haflingerxarabier.
Ik wist dat ik dan nog wel lang moest wachten voordat ik erop kon rijden maar kreeg haar niet meer uit mijn hoofd dus heb ik haar gekocht. (Natuurlijk wel laten keuren)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:43

Toen ik mijn pony zag was ik ook gelijk opslag verliefd, inmiddels heb ik haar al acht jaar en nog steeds gek op haar!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:48

Hé Laura, wat leuk dat je opzoek gaat naar een eigen pony :) Het zat er al wel aan te komen he :D

Een pony die voor jou bestemd is dat voel je gelijk, een band kan ook groeien maar een echte klik/liefde op het eerste gezicht komt niet zo vaak voor volgens mij. Als jij er een goed gevoel mee hebt en er geen problemen mee hebt te moeten wachten dan heb je de keuze denk ik al wel gemaakt? :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:49

Jep. Heb het zelf twee keer meegemaakt :) Eenmaal met een e-pony, de andere keer met een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:50

Bij mijn 2 paarden was het elke keer liefde op het eerste gezicht! Met beide had ik ook een hele bijzondere band. Dus ik geloof er wel in :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:58

Ik zou gewoon gaan kijken, maar voordat je definitief koopt nog bij andere paarden gaan kijken, sowieso. Als je het wauw gevoel dan niet hebt dan weet je het :)

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:12

Ik geloof daar ook zeker in! Voordat ik ging kijken bij de pony die ik nu heb, heb ik eerst nog verschillende andere pony's gezien. Deze waren allemaal wel leuk maar het was meer een soort van gevoel van 'nee deze wordt het niet'. En toen gingen we kijken bij het paardje dat ik nu heb, nou ik was meteen verliefd. Gewoon hoe die deed en hoe die daar stond, het klopte gewoon. Kan nu al 6 jaar niet meer zonder hem :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:16

Ik geloof daar zeker in. Zoals je weet zocht ik geen vos en een jonge pony, en ik kom met een wat oudere vos terug. Als je deze echt heel erg leuk vindt, neem je het sneller voor lief dat hij niet in je eisenpakket past. Wel goed nadenken over of je met de gevolgen kan leven (pas later gaan mennen etc).

Ben je al wezen kijken?

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 14:41

Nee, ik ben nog niet wezen kijken. Durf niet zo goed, bang dat ik helemaal word ingepakt door die pony en dat ik inderdaad verliefd ben :+

Ik richt mij voorlopig nog even op andere, kijk waar ik kijken kan, zit daar niks tussen wat 'wauw' is dan gaan we toch maar eens langs denk ik..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:45

Een jong dier wordt vanzelf ouder, en een smalle pony kan en gaat in de loop der jaren nog uitzwaren. Ja ik geloof wel in liefde op het eerste gezicht. En wat is te jong? Je wilt hem voor de kar zetten, dan kan eventueel al vanaf 2 jaar, en een jaar is zo om.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:50

Absulut geloof ik rr in. Mijn eerste pony was dikke liefde! Hij mocht niet weg toen er een andere pony kwam, met deze pony heb ik ooit iets van liefde gehad en dat zag je terug in alles. Nu is mijn eerste pony weg en heb ik een paard waar ik ook verliefd op ben. Alleen is mijn eerst pony de 'ware'