Hengst Sir Donnerhall

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FennaK

Hengst Sir Donnerhall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 16:50

Hallo iedereen!

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de mensen die een nakomeling van Sir Donnerhall hebben.

Ik ben zeer gecharmeerd van de hengst en daardoor erg benieuwd hoe zijn nakomelingen zijn.

Graag hoor ik jullie ervaringen!

petraaken

Re: Hengst Sir Donnerhall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:03

EHK --> F-AM

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 09:52

Niemand? -O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:32

Ik heb zelf een Sir Donnerhall merrie. Ik heb de indruk dat hij groot fokt. Die van mijn is in elk geval geen kleintje. Ze is op 4-jarige leeftijd gemeten op 1.74m. := had nog zo gehoopt dat ze de kol van papa zou krijgen maar nee hoor. Ik kreeg een bruine merrie zonder aftekening. ^)

T'is wel een brutale dame, geeft niet snel op en kan zich enorm zenuwachtig maken op bepaalde dingen en dan is het wel een vaatje buskruit dat op onplofgevaar zit. Zodra ze echter merkt dat er geen reden is om zich op te winden is het wel een meewerkend paard en onthoud goed en leert snel. :) Dit in tegenstelling tot haar halfzus waar er ook Sandro Hit bloed in zit. Die is ook een zenuwachtig typje, ontspant zich erg langzaam en is een trage leerling.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 11:48

Thanks voor de info!

Groot fokken vind ik zeker niet erg aangezien ik zelf rond de 1.80m ben en wel van grote paarden hou!

Wel jammer dat ze zich enorm zenuwachtig kan maken. Waarschijnlijk komt dit dan bij Sandro Hit vandaan? Of is de merrie waar zij uit komt ook snel zenuwachtig?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:58

Volgens mij komt dit van Sandro Hit vandaan want haar halfzus heeft het ook (grootvader ook Sandro Hit) maar die wordt dan erg angstig op vreemd terrein.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 12:09

Meer mensen nog met nakomelingen van Sir Donnerhall? Ben erg benieuwd!

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:25

Ik heb een 5 jarige ruin van Sir Donnerhall, wel een kleintje. haha hij zal nu zo rond de 1.64 zijn denk ik. Zenuwachtig en het vaatje buskruit herken ik maar als hij gaat is het echt een wereldpaard, een tikkeltje brutaal inderdaad maar dat is juist fijn bij het zenuwachtige omdat je hem er daardoor sneller doorheen hebt.

axelle_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:55

Ik heb een jaarling hengst van sir donnerhall. Hij is donkerbruin met een sneb en kol zoals zijn vader. Het brutale kan ik soms wel terugvinden als hij iets niet wil of niet leuk vind maar hij is wel zeer verstandig voor zijn leeftijd. Hij is niet snel van slag daarmee bedoel ik dat hij zich niet druk zal maken met nieuwe dingen maar hij kan wel enorm nerveus worden in sommige situaties. Met een beetje vertrouwen loopt hij langs de meest "enge" met je mee maar hiervoor is wel wat geduld en rust nodig... Hij is heel groot voor zijn leeftijd en vroeg rijp, kan fantastisch bewegen en heeft een medewerkend karakter

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:07

Jaar of twee (of drie, twijfel even) hadden we een sir donnerhall hengst voor de keuring. Was echt mijn favoriete paard aller tijden. Geweldig karakter, wel wat jeugdig voor de hengsten keuring, helaas. Was een knappe vos hengst waar ik heel wat uurtjes mee door gebracht heb. :)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:40

Quir schreef:
Jaar of twee (of drie, twijfel even) hadden we een sir donnerhall hengst voor de keuring. Was echt mijn favoriete paard aller tijden. Geweldig karakter, wel wat jeugdig voor de hengsten keuring, helaas. Was een knappe vos hengst waar ik heel wat uurtjes mee door gebracht heb. :)

Is deze nog ergens anders aangeboden?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:45

Zo ver ik weet niet, hij is na de KWPN hengstenkeuring zadelmak gemaakt en toen verkocht.
Kan wel even kijken of ik hem terug kan vinden en of hij ergens anders nog aangeboden is geweest, weet zo ook niet meer wat moedersvader was. Wel hele gave hengst. :)

Edit: meteen zijn afstamming gevonden, was een Sir Donnerhall x Ferro x Rubinstein. Kan niet vinden of hij ergens anders aangeboden is (volgens horsetelex in ieder geval niet goedgekeurd).

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:14

Zou je mij zijn naam kunnen PB'en? Dan ga ik na of ik hem kan vinden ... hoogst waarschijnlijk als geruind. Zou jammer zijn met die afstamming :9

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:33

Ik heb je zijn naam gePBt, ben erg benieuwd of je iets van hem terug kan vinden!
Weinig hengsten met zo'n fijn en meewerkend karakter tegen gekomen als hem. Was ook de enige die ik gewoon los op stal, zonder halster of iets dergelijks uren kon kriebelen en hij heerlijk mee aan het kriebelen was. Of er nu merries voor zijn stal voor bij liepen of andere hengsten, maakte hem niets uit!

Ook trainen voor de keuring was hij ideaal, eerste keer longeren? Alsof ie het al jareennn deed. Singel? Ahjoh, is dat alles? En trots dat hij was als je hem beloonde. Geweldig dier, als je iets van hem terug vind. Hoor ik dat heel graag!

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 16:46

Ik ben ook erg benieuwd als je hem gevonden hebt! Laat het hier vooral weten!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:24

Heb m "gevonden", hij is nu ruin en weet nu ook zijn sportnaam. Hij doet het best goed, maar jaar geleden voor het laatst uitgebracht.

De geregistreerde eigenaar bij het KWPN, was de eigenaar toen ik hem kenden.
Maar goed, de zoek tocht is geen dood spoor in ieder geval. :)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:26

Quir schreef:
Heb m "gevonden", hij is nu ruin en weet nu ook zijn sportnaam. Hij doet het best goed, maar jaar geleden voor het laatst uitgebracht.

De geregistreerde eigenaar bij het KWPN, was de eigenaar toen ik hem kenden.
Maar goed, de zoek tocht is geen dood spoor in ieder geval. :)

Super dat hij het goed doet!
Jammer dat ie geruind is. :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:41

Ja inderdaad heel erg jammer!
Maar blijft eveneens een gaaf dier en ik denk ook een heel goed sport paard. :)

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:27

Ik ben ook benieuwd naar verdere nakomelingen!