nakomelingen Vittorio

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heleenwolf

nakomelingen Vittorio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 21:03

Ik heb nu een paar maanden mijn paard Dussina. Dussina is een dochter van Vittorio. (Vader van de moeder is Cassini I) We hebben haar bij Reini Teeuwis vandaan. Ze is nu 6 jaar, maar kent nog niet zoveel. Ik breng haar uit in het B springen en af en toe dressuur. Ze is heel leergierig en moet ook aan het werk gezet worden want anders dan gaat ze zelf maar dingen verzinnen. Ik heb gelezen op horsetelex.nl dat 2 half-broer(s)/zus(sen) in het 1.60 springen.

Met springen gaat het goed. Ze springt gewoon braaf door ondanks dat ik de afstanden nog niet altijd goed zie en mijn balans op de sprong ook niet altijd geweldig is. In het parcours is ze nooit kijkerig alleen soms wat heet. Ze springt altijd net over de hindernissen heen, maar kan het hogere werk makkelijk aan. (Ze is een keer uit de bak het weiland in gesprongen omdat daar gras is. Het hekwerk is 1.30 hoog) In de omgang is ze hardstikke braaf alleen soms een beetje merrie gedrag. Ook is aan haar gedrag niet te merken dat het een halfbloed is, maar na een dag stilstaan is longeren soms wel handig.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die een paard van Vittorio hebben of kennen. Ik zou graag wat meer willen weten over de andere nakomelingen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:25

Jaaa, mijn grote vriend is ook een Vittorio.
Volledig: Vittorio x Herannus x Le Mexico.
Is net 7, ik heb geen ambitie, dus nooit uitgebracht. Wel afgelopen week mee geweest met Enjoy the ride.
Moet meer springervaring krijgen, laatste keer begon hij aan te trekken, daarvoor was het een crime om hem erheen te krijgen.. (en dan zijn het nog geen raar gekleurde sprongen).

Mijne is wel een wat nerveus typje.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:30

Op werk (springstal) een nakomeling van Vittorio staan. Enorm groot bruin paard, rete gaaf dier maar heel appart... En niet altijd in een leuke zin.

kamsel

Re: nakomelingen Vittorio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:31

Vertel.. Wat voor trekjes?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:41

Pb :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 08:20

Had ook een kennis met veulen van vittorio indd erg groot. Maar hebber altijd wat aan gezien, hebben ze in laten slapen met halfjaar bleek neurologisch probleem te henben

heleenwolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 17:01

kamsel schreef:
Jaaa, mijn grote vriend is ook een Vittorio.
Volledig: Vittorio x Herannus x Le Mexico.
Is net 7, ik heb geen ambitie, dus nooit uitgebracht. Wel afgelopen week mee geweest met Enjoy the ride.
Moet meer springervaring krijgen, laatste keer begon hij aan te trekken, daarvoor was het een crime om hem erheen te krijgen.. (en dan zijn het nog geen raar gekleurde sprongen).

Mijne is wel een wat nerveus typje.

Mijne is wat rustiger door de moederlijn, maar trekt ook erg op de hindernis aan. Ze is ookal eerder op wedstrijd uitgebracht vandaar dat ze al wat meer kent. Heeft die van jou ook dat ze heet worden met springen?

heleenwolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 16:44

Ashley5760 schreef:
Had ook een kennis met veulen van vittorio indd erg groot. Maar hebber altijd wat aan gezien, hebben ze in laten slapen met halfjaar bleek neurologisch probleem te henben

jammer dat het soms zo moet gaan.

Ik lees nu dat de meeste redelijk groot zijn. Die van mij is 1.66 , maar wel een merrie dus dat kan het ook zijn..

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:17

Ik heb nog geen idee Heleenwolf, was al erg blij dat hij de laatste keer door had wat de bedoeling was..
Denk dat ie nog wel eens heet/fanatiek zou kunnen worden als hij het spelletje echt snapt.

Mijne is denk ik 1.73 hij kan zich alleen enorm groot maken.. Zal eens kijken of ik hem van t weekend kan meten.

cowboyy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:44

Ben echt benieuwd hoe jullie paarden zijn kwa karakter en met rijden braaf of erg van antiek??
Ik rij ook een vittorio
super braaf kwa omgang en rijden ook wel ma heel fanantiek en gevoelig! Ma als ze ergers voor gaat doet ze het ook echt voor je!