Ik ben al een tijdje in het bezit van een vierspan pony's, 2 shetten en 2 minipaardjes.
Met deze pony's rijdt ik samengestelde wedstrijden waarbij er dus ook een dressuurproef gereden wordt.
Nu heb ik laatst het voer van mijn pony's noodgedwongen moeten veranderen (leverancier had leveringsproblemen) en dat ging helaas niet helemaal goed..
Mijn twee shetlanders die al wat gevoelig zijn voor exceem (maar daar met hun oude voer totaal geen last van hadden) kregen verschrikkelijke jeuk.
Uiteraard gelijk gestopt met dat voer, maar het kwaad was al geschied, allebei een dikke pluk haar uit hun mooie lange manenbos
Nu vind ik het echt een verschrikkelijk lelijk gezicht, het is net of ratten de manen aangevreten hebben.
Ik heb het nu bij laten groeien, maar het wordt er alleen lelijker op..
Nu speelde het idee door mijn hoofd om de manen dan te trekken. De sokken, 3e oor en baard wordt sowieso al bijgeschoren. Ze worden niet gebruikt voor keuringen, het zijn puur sportpony's.
Het probleem is alleen dat de twee minipaardjes ook kort moeten dan, een vierspan met twee geknotte en twee pony's met lange manen is geen gezicht.
Mijn hengstje heeft een verschrikkelijke mooie bos manen, wat mij echt aan het twijfelen brengt, het gaat sowieso pijn doen om dat eraf te halen haha.
Maar na dit hele verhaal is eigenlijk mijn vraag.. Zijn er mensen die dit eerder gedaan hebben? En is dit ook een optie met enorm dikke manen? Krijg je dit mooi geknot?
En degene die dit al eens gedaan hebben: hebben jullie misschien een foto voor mij?
In ieder geval super bedankt!
) Dan kun je er nog wel knotjes in doen, maar bij een vierspan is het wel balen..

,