sorry als het hier niet mag staan maar het is nogal moeilijk iets te vinden.
Binnenkort loopt er hier een haflingerveulentje rond. de naam moet beginnen met een A voor een merrie & ST voor een hengst.
Ik heb al veel namen doorzocht maar DE naam heb ik nog niet. Mits dat er hier heel veel bokkers zijn zou ik eens vragen of iemand wat inspiratie heeft voor een mooie haflinger naam.
persoonlijke eisen zijn dus dat een merrie naam met een A MOET beginnen en een hengsten naam met de letters ST MOET beginnen.
Daar dat de ouders Amber en Steinbach heten.
Het liefst met een noors (scandinavisch) accent. (een noorse naam met betekenis)
Maar het mag ook een Oostenrijks accent.
Andere namen zoals Engels mag ook. Liefst ook unieke namen. Ik ben erg streng in de keuze van.
Denk maar niet dat ik helemaal geen moeite doe om zelf te zoeken naar namen. ik ben al maanden bezig met zoeken naar De naam. en ik heb er zelf ook een aantal maar ik wil niet enkel de keuze hebben uit mijn eigen lijst. stel dat de naam totaal niet bij het veulen past. Dus ja, doe je best. suprise me!
bibstertje
Geplaatst: 21-03-14 18:16
Alice Aila probeer op finse of noorse namen te zoeken
http://www.betekenisnamen.nl/ Hier staan een heleboel namen (voor kinderen, maar waarom zou je die niet voor je paard kunnen gebruiken?) met de betekenis erachter! Staat vast wel wat leuks tussen
Maartje1990
Geplaatst: 21-03-14 19:22
wolflupin5 schreef:
moet van een merrie zo zijn omdat stamboek het zegt.
Nee hoor dat hoeft bij een merrie niet, dat mag maar moet niet
Poek
Geplaatst: 21-03-14 19:25
Mijn verzorgpony heet Stoffel. Ik vind het zelf geen leuke naam, maar als je iets unieks zoekt met ST