Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Femke_Tweety schreef:Heb je kegelen al wel eens eerder bij een ander paard gezien? Veel mensen hebben volgens mij een beeld van kegelen dat niet helemaal klopt met de werkelijkheid. Als jij aangeeft dat er "wit bij de tepel" zit, dan zou dat in principe zelfs al wel kegelen kunnen zijn.
En ja, het kan maar zo. Er zijn merries die bevallen zonder te kegelen, soms zelfs wel zonder echt volle uier.
Ik zou toch voor de zekerheid echt even contact met een kenner/deskundige/veearts of zo iemand opnemen.
Weet je wat de banden zijn? Zijn die slapper dan normaal?
Lijkt haar uier wat voller dan anders? Staan de spenen (tepels) richting elkaar, of recht naar beneden?
Lijkt haar vulva slapper of roder dan anders, of zie je geen verschil?
Lijkt de buikvorm veranderd te zijn?
Femke_Tweety schreef:Klinkt echt wel alsof er iets aan zit te komen.
Je weet geen dekdatum, waarschijnlijk?
Lastig, maar ook leuk en spannend dat er een veulen komt!
Neonlight schreef:Wat betreft kegelen, mijn merrie heeft bij 1 bevalling maar harsdoppen gehad en nooit gekegeld. Het is niet zo dat ze moeten kegelen en dat iedere merrie dat doet.
Als de merrie 22 mei gedekt is zit het er nog niet aan te komen, dan duurt het nog een maand. Bel de hengstenhouder nog een keer en vraag hem of hij in zijn administratie kan zien wanneer de merrie gedekt is, welke datum. Vraag dan ook direct naar de dekbon.
Je kunt je ook aanmelden in het topic [KS] [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014. Zitten lotgenoten die veulens verwachten, en daar zitten er ook met veel ervaring.
Dat witte wat je zag, ik denk dat het talg is.