Appaloosa stamboek vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hillebill

Appaloosa stamboek vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 00:51

Ik ga bij een Appaloosa ruin (paard, 1.68m) kijken maar vroeg me af hoe het met het stamboek zit.

Zijn hier ook aparte stamboeken van (bij de KWPN krijg je een A4 met stamboek waar alles op staat)

Bij deze appaloosa zit een stamboekpapier in het paspoort. Zijn hier geen aparte A4 vellen van zoals het KWPN?

Het is een Oleander x Bredero

Zal deze afstammeling ook kunnen presteren in dressuur?
Kan geen ervaringen vinden qua dressuur.
Laatst bijgewerkt door Hillebill op 18-03-14 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Donja

Re: Appaloosa stamboek vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 01:29

Het NAS heeft inderdaad geen apart (los) stamboekpapier. Het paspoort is gelijk het stamboekpapier.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 02:22

Ik kan zo niet voorspellen of deze ruin een afstammeling zal krijgen. :+ maar ik vermoed van niet

Het papier zegt slechts weinig over het talent dat het beest heeft. Daarvoor kun je beter kijken naar de bouw, beenstand, intelligentie en werklust. Verder hangt het natuurlijk nogal een boel af van het talent van de ruiter en de instructeur...

De allerbelangrijkste dingen zijn of het een braaf beest is, of hij goed kan stappen (stap is eigenlijk haast niet te verbeteren dus een slechte stap rijd je er echt niet uit) Issie allert, nieuwsgierig, laat hij zich opzij duwen. En ook niet onbelangrijk: Vind je hem leuk!!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:43

Oleander liep zelf Z, maar zoals Mrie al zegt, op papier kan je niet rijden ;)

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 19:02

Omdat ik nagenoeg nooit Appalosa paarden in de dressuur ring zie vroeg ik me dat af. Rijden op papier weet ik maar vroeg het me af waarom er dan nagenoeg geen Appalosa paarden in de dressuurring verschijnen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 02:28

Omdat er (nog) niet zo heel veel goede appies in de grote maat zijn, vooral in vergelijking tot de standaard bruinen, vossen en zwarten?
Ik ken meerdere appies in de dressuur ;)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:23

Nou Don het zo heel mooi zijn op appies in de dressuursport te hebben. Ik heb het een poos geprobeerd maar de vooroordelen van publiek en juryleden hebben me er vanaf gebracht. (nou waren wij ook niet zo goed hoor)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:25

mrie schreef:
Nou Don het zo heel mooi zijn op appies in de dressuursport te hebben. Ik heb het een poos geprobeerd maar de vooroordelen van publiek en juryleden hebben me er vanaf gebracht. (nou waren wij ook niet zo goed hoor)

?

Als je goed rijdt, maken stippen niet uit, dan rijdt je je punten wel.
Altijd zo'n non argument.

Hillebil, zoals al gezegd, op papier kan je niet rijden, ligt aan het talent van het paard zelf.
(en de ruiter uiteraard)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:21

Ach dat verschilt per jury ik heb tot nu toe 1x een jury gehad die vond de kleur verschrikkelijk en dat zei hij ook. Maar reed wel goede punten. Maar kom ook wel eens jury´s tegen die het prachtig vinden

Hillebill aan de afstamming zal het niet liggen of het paard goed mee zal komen in de sport

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 00:01

bedankt voor jullie reacties! Ik hoop echt dat het wat is zaterdag.
Heb al zoveel pech meegemaakt en hoop nu eens op een nieuwe topper in de dop!
Hij ziet er niet echt uit als een Appaloosa. Het is een bruin paard met alleen een witte vlek op zijn kont, beide zijdes. Vind het er wel leuk uit zien.
Zaterdag om 3 uur heb ik de afspraak!