[TI] Wat is mijn paard waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mie123gie

Wat is mijn paard waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 10:55

(sorry als dit verkeerd staat)
gewoon uit nieuwsgierigheid vroeg ik me af wat is mijn paard nou eigenlijk waard? dus na wat rond vragen kwam ik er achter dat de meningen erg verdeelt zijn. Dus nu vraag ik het bokt!
beschrijving van het paard:
leeftijd: 4
schoft hoogte: 1,49
ras: Tinker (cobxvanner)
ouders: onbekend (import uit Ierland we weten zelf wel wie de ouders zijn)
Bliksem kent oefeningen tot de M1 pony's.
Bliksem springt +/- een meter.
Bliksem kent oefeningen uit de academische rijkunst.
Bliksem kent jambette en kusje.
Bliksem is getraind volgens de parelli methode.
Bliksem is verkeerssmak.
Bliksem is geschikt voor beginners.
Bliksem is in 2013 klinisch goedgekeurd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Wat is mijn paard waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:58

Er zijn centrale taxatie topic's hier voor. :)

MarliesV

Ik kan geen foto's of filmpjes zien vanaf deze PC maar vraag mij af: een 4 jarige die oefeningen van het M1 beheerst?

Is het dier al uitgebracht op wedstrijd?

Anoniem

Hier is een centraal topic voor geloof ik.

Edit: Lijkt me trouwens sterk dat hij M1 niveau waardig kan lopen, met een 4 jarige is dat sowieso al vrij snel. En daarbij ben ik bekend met de AR manier van trainen. En die stappen vooral heel veel ernaast de eerste tijd..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-14 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 11:00

MarliesV schreef:
Ik kan geen foto's of filmpjes zien vanaf deze PC maar vraag mij af: een 4 jarige die oefeningen van het M1 beheerst?

Bij de vorige eigenaar is hij veel te vroeg beleerd vandaar dat hij al deze oefeningen beheerst. Hij is nog niet uitgebracht op officiële wedstrijden wel onderling.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:01

Het verhaal klopt naar mijn idee niet.

Je zegt dat hij een cob x vanner is, maar zijn ouders zijn onbekend. Hoe kan je dan weten dat hij een kruising is tussen die 2 types?
Daarbij een 4 jarige die al die dingen kan die jij opnoemt..
1 meter springen, is hij veel te jong voor.
M1 dressuur is hij ook veel te jong voor.

Of ligt dit nou aan mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:02

mie123gie schreef:
MarliesV schreef:

Bij de vorige eigenaar is hij veel te vroeg beleerd vandaar dat hij al deze oefeningen beheerst. Hij is nog niet uitgebracht op officiële wedstrijden wel onderling.

Een 2 jarige heeft de kracht niet om M1 waardig de oefeningen uit te voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:03

Roweentje89 schreef:

Je zegt dat hij een cob x vanner is, maar zijn ouders zijn onbekend. Hoe kan je dan weten dat hij een kruising is tussen die 2 types?

Of ligt dit nou aan mij?

Vind 'm qua lichaam ook veel te puppy ogen om M1 te lopen moet ik zeggen.. Dat ie te vroeg ingereden is betekent niet dat je er dan maar mee verder moet trainen :=

Centraal taxatietopic voor tinkers is overigens hier te vinden:
[TI] Tinker taxatietopic (nieuw)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 11:03

Roweentje89 schreef:

Of ligt dit nou aan mij?

ouders zijn officieel onbekend omdat zijn ouders niet staan ingeschreven bij het stamboek. We kennen de ouders zelf wel. We hebben hem nog niet zo lang in ons bezit en hij kende dit al toen wij hem kregen. Hij is trouwens wel over 3 dagen 5.

Domiinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:04

Dat is best makkelijk gezegd...
Naast de centrale taxatie topics is het maar net wat de gek ervoor wil geven...
Dat klinkt heel onbeschoft maar waar de een bijvoorbeeld 2000 voor wil geven is voor de ander nog niet eens 1000 waard misschien.

Stel je wilt haar echt verkopen en iemand komt em tegen en is opslag verliefd dan kan het zijn dat hij een hogere prijs wil betalen dan wanneer iemand haar tegen komt en het "wel een aardig paardje" vind...

Hoop dat ik het een beetje logisch heb uitgelegd haha

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:06

Waarom vraag je hem op het filmpje dan toch om die oefeningen te doen als je zelf al aangeeft dat hij te vroeg beleerd is en daarom die oefeningen al heeft moeten leren? Wil niet zeggen dat dat goed is voor hem om nu mee door te blijven gaan, omdat hij ze toch al geleerd heeft.

Zijn die oefeningen dan ook onder het zadel bevestigd? Want enkel en alleen op de manier zoals je het laat zien op het filmpje dat doet de mijne ook voor een snoepje. :D

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 11:07

mie123gie schreef:
MarliesV schreef:

Een 2 jarige heeft de kracht niet om M1 waardig de oefeningen uit te voeren.[/quote]
wij hebben hem pas vier maanden in ons bezit, hij kende deze oefeningen al toen we hem kregen de kracht heeft hij wel aangezien er veel kaptoom werk met hem is gedaan

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 11:08

Domiinique schreef:
Dat is best makkelijk gezegd...
Naast de centrale taxatie topics is het maar net wat de gek ervoor wil geven...
Dat klinkt heel onbeschoft maar waar de een bijvoorbeeld 2000 voor wil geven is voor de ander nog niet eens 1000 waard misschien.

Stel je wilt haar echt verkopen en iemand komt em tegen en is opslag verliefd dan kan het zijn dat hij een hogere prijs wil betalen dan wanneer iemand haar tegen komt en het "wel een aardig paardje" vind...

Hoop dat ik het een beetje logisch heb uitgelegd haha

klinkt inderdaad heel logisch bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:08

Roweentje89 schreef:
Waarom vraag je hem op het filmpje dan toch om die oefeningen te doen als je zelf al aangeeft dat hij te vroeg beleerd is en daarom die oefeningen al heeft moeten leren? Wil niet zeggen dat dat goed is voor hem om nu mee door te blijven gaan, omdat hij ze toch al geleerd heeft.

Zijn die oefeningen dan ook onder het zadel bevestigd? Want enkel en alleen op de manier zoals je het laat zien op het filmpje dat doet de mijne ook voor een snoepje. :D

Voor een snoepje loopt die van mij inderdaad ook in de krul :')

Ik denk dat M1 iets te rooskleurig bedacht is, ik zie er iig geen M1 paard in en ben dan ook érg benieuwd of de oefeningen inderdaad onder het zadel ook correct bevestigd zijn.

En eh, dat ie met een kaptoom is beleerd wil niet zeggen dat ie er dan de kracht voor heeft hoor :+

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 11:11

chelle_dora schreef:
Roweentje89 schreef:

Voor een snoepje loopt die van mij inderdaad ook in de krul :')

Ik denk dat M1 iets te rooskleurig bedacht is, ik zie er iig geen M1 paard in en ben dan ook érg benieuwd of de oefeningen inderdaad onder het zadel ook correct bevestigd zijn.

En eh, dat ie met een kaptoom is beleerd wil niet zeggen dat ie er dan de kracht voor heeft hoor :+

Met kaptoom werk volgens klassiek dressuur zijn ze wel redelijk sterk hoor, hij loopt trouwens niet in de krul dat willen wij ook niet. Wij hebben hem gekocht met de gedachten om hem in grondwerk veder te trainen de M1 oefeningen hebben wij bij aankoop wel gezien

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:11

Ik denk dat er voornamelijk met hem gewerkt is op de manier van Marijke de Jong, het rechtrichten aan de hand.
Dan wordt gauw al gezegd dat de paarden M lopen, terwijl ze enkel aan de hand de schouder voor kennen en wijken voor de druk.
Denk dat dit met dit paardje veel gedaan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:13

mie123gie: Dus als ik 3x met mijn bijna 7 jarige aan de kaptoom werk, is ze ook redelijk sterk en moet ze ook de m1 oefeningen makkelijk aankunnen ook al is ze alles bij elkaar pas een jaar goed en wel onder het zadel? :+
Werken aan een kaptoom zal een paard wel sterk kunnen maken, maar niet per definitie sterk genoeg om m1 te kunnen lopen :+

Het dier is 4, ik vind d'r daarbij ook nog eens niet m1 klaar ogen omdat ze gewoon nog ontzettend puppy is in d'r lichaam.

maar ik had al een tinker taxatie topic gevonden en geplaatst hier maar daar heb je dan waarschijnlijk overheen gekeken.
Hierbij dus nog een keer tinker taxatie topic

[TI] Tinker taxatietopic (nieuw)

Goed, om het even on topic te houden :D

Ik zou in ieder geval voor deze tinker zelf maximaal 900 euro neerleggen, want ook al weet jij wie de ouders zijn, het staat niet op papier, en om eerlijk te zijn klinkt deze tinker te mooi om waar te zijn, en dan is het meestal niet zo :=

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:17

Hij heeft weinig behang en mist daardoor denk ik de uitstraling. Ik heb je advertenties gezien en vond je vraagprijs erg hoog, weinig prikkelende foto's.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:20

Hoe komen jullie erbij dat een 4 jarige geen M oefeningen kan? Onze 4 jarigen lopen al L2 en kunnen ook wel een M oefening op de sloffen. ;)

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:22

In combinatie met alles wat TS opnoemt vind ik het paard te jong en qua bouw ook niet klaar om alles aan te kunnen wat hij zogezegd zou beheersen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:23

Kir_Ples schreef:
Hoe komen jullie erbij dat een 4 jarige geen M oefeningen kan? Onze 4 jarigen lopen al L2 en kunnen ook wel een M oefening op de sloffen. ;)

Wel even lezen, ik vind dít paard er niet M1 klaar uit zien, veel te puppy in het lijf nog in mijn ogen. Zullen er vast wel genoeg zijn die het wel kunnen maar dit dier ziet er niet uit alsof hij dat even zo uit z'n hoef schud..

Edit: wat Roweentje89 zegt dus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:24

Kir_Ples schreef:

Dat zeg ik niet, Het is vlug als een 4 jarige M1 waardig kan lopen. Maar bij een getalenteerd paard zeker niet onmogelijk.

Echter zie ik hier op de foto een onbespierde tinker (nog erg jong) die er niet gelijk uitziet alsof hij stikt van het dressuur talent. Dus dan vind ik het sterk dat hij de oefeningen wel beheerst.

Jozefin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:26

Ouders zijn onbekend, maar je weet wel wie de ouders zijn? :?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:29

Ik denk niet dat hij op M niveau loopt, als ik de foto zo bekijk die je hebt geplaatst kan hij op die manier ook nog geen punt in de B scoren. Kan aan de foto liggen maar lijkt mij dan je geen slechte foto plaatst. Misschien 1000 euro voor een echt liefhebber

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:31

Ah oke, vind dit paard er inderdaad ook niet M1 uitzien maar t zou wel mogelijk kunnen zijn wbt leeftijd.. :)

Wat hij waard is? Voor de een 1000 euro en de ander wil hem misschien voor niets nog niet op stal hebben.