Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar als je het van Hepsie nu op stuurt moet het nog wel goed komen voor de keuring hoor.
Dat moet natuurlijk gewoon gedaan zijn. Maar zoals hierboven genoemd kan dat in 15 werkdagen....

Cassidy schreef:Ik had de uitslag met 3 dagen per mail. Een week later was de brief er. Ik heb het in de USA laten doen, dat vroeg de rasvereniging (AQHA).
Bayazo schreef:Cassidy schreef:Bij de Quarters krijg je nieteens een papier zonder dat er DNA is getest. Chip wordt daar niet naar gekeken.
Bij de Shires krijg je ook geen papier/paspoort zonder DNA afstammingscontrole.
Bayazo schreef:Ik las in jouw laatste berichtje over het woordje "hoofd" heen.
Als ik het dus goed begrijp krijg je dus ten aller tijden een Fjordenpaspoort maar pas na DNA een volledige stamboek opname ?
XxDiandraxX schreef:Paspoort kan daar altijd worden aangevraagd. Ook voor niet fjorden.
De echte fjorden krijgen als veulen een chip, paspoort, nemen ze een haar staaltje en krijgen ze veulenboek papieren. Zodra ze drie jaar zijn kun je ze dna laten testen, meenemen naar de keuring waar ze worden opgemeten etc en dan pas kunnen ze in het hoofdstamboek worden opgenomen.