Nakomelingen van Apache

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Forecast18

Nakomelingen van Apache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 15:34

Hallo allemaal :) . Ik heb net mijn 3jarige hengst, nouja, laten ruinen. Hij is een nakomeling van Apache. Hij is al zadelmak en doet dit heel goed.. Ik ben er super blij mee! Er zit ook United in zijn afstamming. Nu heb ik laten zeggen dat dit niet de makkelijkste paarden zijn om verder met door te trainen? Ookal vind ik hem heel aangenaam in het werk. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ook is hij nog redelijk klein, maar dat is Apache ook. Ook hier ervaringen/bemerkingen mee?

Thanks *\o/*

insvanbree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:43

Forecast18 schreef:
Hallo allemaal :) . Ik heb net mijn 3jarige hengst, nouja, laten ruinen. Hij is een nakomeling van Apache. Hij is al zadelmak en doet dit heel goed.. Ik ben er super blij mee! Er zit ook United in zijn afstamming. Nu heb ik laten zeggen dat dit niet de makkelijkste paarden zijn om verder met door te trainen? Ookal vind ik hem heel aangenaam in het werk. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ook is hij nog redelijk klein, maar dat is Apache ook. Ook hier ervaringen/bemerkingen mee?

Thanks *\o/*

Hoi hoi, Ik rijd een ruin van Apache x Dublin, Evantie wordt 25-7-14 5 jaar oud en moet zeggen een lekker apart beestje wat perfect bij mij past ;-)
Je zal de jouwe nu ongetwijfeld onder de man hebben?
grt

Forecast18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 13:46

Klopt !! Gaat heel goed. Hij is wel nog steeds heel klein. Ik hoop deze zomer op wedstrijd te kunnen gaan !! :) heb je soms een foto van de jouwe ?

Ik weet niet goed hoe ik hier een foto plaats !! :(

insvanbree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:41

sorry zie je reactie nu pas haha nog maar net hier lid ;-)
hmmmmm foto's? ik weet dat ook niet?

ullie2001

Re: Nakomelingen van Apache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:35

Hoi Forecast, ik heb ook een nakomeling van Apache. (vm. Roman Nature)
De mijne is wel best aardig groot haha zo'n 1.75m, wel super smal gebouwd echt een bloedpaardje, super braaf karakter in omgang, leert snel maar is wel heel snel afgeleid onder t zadel. Wat soms op wedstrijden niet echt handig is maar hij is nu na een aantal kilometers en ervaring het steeds beter gaat doen :) .

insvanbree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:39

Erg leuk te lezen Ullie, die van mij is 167 en leert ook erg snel, wel af en toe "boos" als hij iets niet snap, zo leergierig dat hij is.
Ik zie ook in de L2, leuk ik ook :-)

ullie2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:25

Hoi hoi,

Er is al enige tijd niet meer gereageerd hier maar vroeg het af, hoe het bij jullie gaat met jullie apache's.
Ik ben net M1 gestart en dat gaat weer heel goed, ik hoop dat we weer lekker mee kunnen rijden met de selecties. *\o/*

insvanbree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:19

Ik ben een beetje aan t rommelen op dit moment met de mijne, hij is een beetje aan het puberen en denk het allemaal wel te weten ;-) dus wachten op een onderdeel is nu errug moeilijk!!! mag niet klagen hoor, we komen hier wel weer door heen en dan gaan wij ook M1 starten!! Selecties daar heb ik niet zo veel mee, wordt ik zelf veels te gespannen van.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:31

Ik heb sinds 3 maanden ook een afstammeling van Apache. Het is een merrie (Apache x Jazz), ze wordt 4 dit jaar.

Het is een klein en fijn type, dus hoop dat er nog wat centimeters bijkomen.
Ze heeft een werkwillig karakter en is makkelijk te rijden :) in omgang was ze aanvankelijk niet de simpelste, maar begin haar aardig te kennen :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 04:45

Gefeliciteerd !!!

Wat leuk topic was al even stil heb je mis een foto ben wel benieuwd ??
Hmmm toch ook geen makkelijke gelukkig met rijden wel

Afbeelding

Afbeelding

Zo mak als een lammetje mijn apache x ferro hengstje :D Hij wordt in mrt al weer 2 Staat in de opfok beetje het baasje in de kudde Maar ook zeer eigenzinnig Gaat graag alleen op avontuur deed die als veulen al Op het filmpje staat heel de kudde achter in de wei kwaliteit is niet best Maar vind het zo gaaf dat die gwn komt en het dan ook nog leuk vind als ik er met een zweep achter aan ga rennen

Ik dacht echt dat die naar achter zou rennen ipv netjes rondjes lopen <3 <3 < <3

http://youtu.be/Ud24wvkNozs

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 05:41

http://youtu.be/LV_zzbyfrEo
Kon hem niet meer wijzigen

Wat grote betreft is het heel wisselend volgens mij geeft Apache ook vaak juist wel grote veulens voor dat die dat zelf niet is Zijn zusje from another mother was als veulen al een joekel en nu ook wel cm 0f 5 groter dan die van mij Hoop voor jullie dat ze of al gegroeid zijn of nog gaan groeien

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:52

Ze heeft zo haar trekjes, want op verschillende vlakken is ze makkelijker in omgang dan mijn ander paard.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 02:50

Nathiie schreef:
Ze heeft zo haar trekjes, want op verschillende vlakken is ze makkelijker in omgang dan mijn ander paard.

Zijn "zusje " Is ook heel afwachtend en beetje rillig Maar dat is der moeder ook !!! Heb daar als veulen ( bijna ) net zoveel mee gedaan als met die van mij Ook een ander model hoogbenig lange gelijnd en rank groot Moeder is zelf maar 162 Echt 2 verschillende

Moet er nog wel op natuurlijk hoop dat die dan ook braaf is Zijn moeder heeft nooit een pas verkeerd gezet Dus hoop dat die op zijn moeder lijkt :D Overigens laat ik hem in het voorjaar castreren body heeft die genoeg dus dan kan die nog wat de hoogte in Niet te veel ben maar 160 :o

Denk dat er verder weinig reacties zullen komen Apache staat hier niet zo goed bekent

Vind het leuk als je ons op de hoogte houd van de vorderingen en de groei

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:59

Ik heb ook een nakomeling van Apache. Ik ben juist gevallen voor haar rustige, nuchtere karakter. In de omgang heel ongeduldig en drammerig, maar zodra ze het hoofdstel om krijgt en aan het werk wordt gezet nuchter, werkwillig en een enorme wil om het goed te doen. Merk ook echt dat ze positief moet worden beloond en ik kan het negatieve beter negeren dan straffen.

Van wat ik van de nakomelingen van Apache lees is dit niet kenmerkend? Van wat ik zo lees en kan vinden op internet beloofd het niet veel goeds, terwijl ik toch niet kan zeggen dat ik het herken in mijn merrie.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 02:40

Marrit89: jouw omschrijving klopt volledig met mijn merrie toen ik haar aankocht als 3-jarige. Nu is ze al wa rustiger in omgang :)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 03:41