Paardenpaspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Netforce

Paardenpaspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 11:01

in het paspoort van het paard dat we hebben gekocht staat in dat deze is ingeschreven in het vb ( veulenboek) type sp nu is mijn vraag kan ik ook aan dat veulenboek (papier) aangeraken of niet want dat hadden de verkopers niet en aangezien wij belgen zijn moet ik dan het paspoort laten omzetten naar een belgisch of is dat iet noodzakelijk , en zou het evntueel de moeite zijn om naar de keuring te gaan afgaande op haar afstamming.

mvg

Afbeelding

Sammie

Re: Paardenpaspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:10

Ik snap je vraag niet echt. Heb je nu een paspoort van een paard met bovenstaande afstamming, maar niet het daadwerkelijke stamboekpapier?

Paspoort hoeft niet over te zetten naar België, maar officieel moet je het wel het op jouw naam laten zetten. Als het paspoort van het KWPN is behoor je het op te sturen naar het KWPN.

Indien je geen papier hebt bij het paard, wordt dit een duur geintje.. Waarom hadden de verkopers dit niet? Zijn ze het kwijt geraakt?

Nu zul je DNA onderzoek moeten doen, wiil je er papier bij krijgen..

komen de aftekeningen wel overeen met wat er in het paspoort staat?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:10

Een paard, welke land dan ook, mag maar een paspoort hebben. Dit is ook Belgisch Wet.

Ik neem aan dat je een NRPS Stamboek paspoort hebt voor deze merrie?
VB betekend alleen dat zij ingeschreven in het veulenboek van het SportPaard register. Om 'overgeschreven' te worden naar de Hoofd Register moet zij aangeboden worden op een Keuring. Indien goed genoeg gevonden wordt zij dan opgenomen. Maar dit gebeurt met hetzelfde paspoort.

Alles dat je moet doen om in order te zijn met het Belgische Wetgeving is haar aan te melden bij het Nationale Databank via een aanvraag formulier.
Omdat je niet via een Stamboek kan werken zal je helaas zelf het moeten opvolgen.

Alle informatie hier te vinden: http://www.cbc-bcp.be/nl/identificatie/ ... mboekpaard

Let wel: je moet geen nieuwe paspoort krijgen/aanschaffen voor registratie met Nationale Databank, EN omdat je al een paspoort hebt moet je ook opletten dat je niet het vol bedrag betaald!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:14

Ik lees toch echt KWPN onder de naam van de merrie :D Vandaar dat ik uitga van een KWPN paspoort :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:25

Dat is alleen van zo'n site waar je zelf van alles in kunt vullen, daar zou ik niet van uit gaan. :)

Door welke instantie (stamboek) is het paspoort uitgegeven? Er zijn namelijk een heleboel stamboeken waar geen los stamboekpapier uitgegeven wordt en het paspoort tevens het stamboekpapier is. :)
Paspoort om laten zetten is niet mogelijk, wel zou je de merrie eventueel in een ander stamboek kunnen laten registreren en daar meedoen aan de keuringen. Dan komt er in het paspoort een notitie (er is een aparte pagina ergens bijna helemaal achterin voor).
Veel van de pony's die ik heb gefokt zijn zo geregistreerd bij 2 stamboeken, bij beide stamboeken kunnen ze dan ook aan keuringen deelnemen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:30

De mensen achter die site zijn vaag en onbeschoft, maar in dit geval heb ik weinig reden om te twijfelen aan het feit dat dit een NRPS of KWPN paard zou zijn. De eerste komt iig al overeen met het geboortejaar/letter van het stamboek :)

Nochtans bestaat de kans nog wel dat het paspoort van een ander stamboek is :j

Het KWPN en het NRPS leveren los het stamboekpapier en het paspoort. Dat is bij hen geen geheel.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:52

Sammie schreef:
Ik lees toch echt KWPN onder de naam van de merrie :D Vandaar dat ik uitga van een KWPN paspoort :D

Oeps! klopt KWPN. Was in de waar met een andere topic. :o

Netforce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 15:05

Het is inderdaad een kwpn paspoort en aanvraag van registratie is in orde , maar heb dus geen bewijs van vb en dat had ik nu juist graag gehad , in het paspoort vermeld grafisch signalement klopt met het uiterlijk van haar , evenals de microship die vermeld is , veronder stel dus wel dat het het juiste paspoort is .

de fokker zou MGJ westendorp bossinkkamp 12 7683 sm den ham zijn maar daar vind ik ook niet echt iets op het internet van terug.

naar aanleiding wat jullie hier zeggen , ga ik dus niet aan dat vb geraken of heb ik het verkeerd voor.

kunnen jullie eventueel zeggen wat jullie van de afstamming vinden.

mvg

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:15

Netforce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 15:16

Yep inderdaad

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:19

Oke, dat is erg jammer en gaat helaas aardig wat geld kosten. Imo hadden de verkopers dit moeten doen.

Als je dit papier nl. er nog bij wil. Zul je DNA onderzoek moeten laten doen en/of dublicaatpapier aanvragen. Dat zul je bij het KWPN stamboek moeten doen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:24

Sammie schreef:
Oke, dat is erg jammer en gaat helaas aardig wat geld kosten. Imo hadden de verkopers dit moeten doen.

Als je dit papier nl. er nog bij wil. Zul je DNA onderzoek moeten laten doen en/of dublicaatpapier aanvragen. Dat zul je bij het KWPN stamboek moeten doen.

DNA onderzoek hoeft volgens mij niet, ik ga er wel vanuit dat dit paard gechipt is. En dan hoef je alleen een duplicaat aan te vragen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:28