welk ras is mijn pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mzara

welk ras is mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 22:22

hallo :wave:

ik zou graag willen weten welk ras of welke rassen jullie denken dat mijn pony is. ik zal er nooit 100% achter komen. maar ik ben wel benieuwd. zelf hoorde ik vaak van mensen dat ze aan een arabier dachten, dat zou best kunnen maar ze heeft dan wel een enorm hoofd :') er zat een paspoort bij maar alles is onbekend. waarschijnlijk hebben ze er op latere leeftijd een paspoort bij gemaakt.

paspoortje:
naam: zara
geslacht: Merrie
geboorte datum: 1 januari 2000, 14 jaar nu (waarschijnlijk klopt dit dus ook niet precies)
hoogte: 1.45
kleur: koffievos, 4 witte beentjes, brede bles.
ik heb haar nu 7 jaar
overige kenmerken: dunne staart en manen, smal gebouwd (niet dun, je kunt dr voeren wat je wil ze wordt niet dikker) wendbaar, goede evenwicht, als ze flink aan het rennen zijn in de wei of ze ziet wat engs: staart omhoog, hoofd omhoog, neusgaten weid open en knorren maar. goede springer, sterk in de mond, korte passen, kan veel hebben qua gezondheid, kan goed alleen staan, niet dominant, leert snel.

foto's
eerste dagje bij ons
http://i58.tinypic.com/2d6umh5.jpg

verder
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://i59.tinypic.com/2cgiws9.jpg
http://i57.tinypic.com/2i7ltgn.jpg

Em_

Re: welk ras is mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:03

Hoofd op foto 3 heeft wel iets weg van een Haflinger (maar dan een andere kleur ;) ), maar als ik haar op de laatste foto zie lopen, dan denk ik weer eerder aan een Welsh.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:05

iets met Welsh :j

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:07

new forest?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:08

zit misschien wel Arabisch bloed in :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:08

Haar hoofd heeft veel weg van onze Lies, dat is een Welsh Cob kruising.
Qua bouw zie ik er ook zeker Welsh in, kan ook wat New Forest in zitten. Een echte rijpony mix. Mooi beestje.

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:15

nrps?

Nevadaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:19

Denk iets in de richting van haflinger x Arabier of haflinger x welsh ?

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 17:15

oke, wauw, haflinger heb ik nooit gedacht.
ik denk idd ook dat het een mix is.

nprs denk ik dan weer totaal niet

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:27

Haflingermix denk ik niet, die zijn vaak toch wel wat breder gebouwd en hebben over het algemeen niet zoveel lengte in de rug, juist wel veel behang. Het enige haflinger trekje wat ik hier zie is een wat groffere kaak, maar dit komt volgens mij ook wel regelmatig voor bij Welsh Cobs!

Ik denk dat het gewoon een mengelmoesje is van meerdere rassen, met een scheut arabisch bloed erin. NRPS is trouwens gewoon een stamboek voor paarden & pony's met een bepaald percentage arabisch bloed dus ik denk dat dat het beste past bij je pony als je het toch een naam wil geven :)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:30

ik zat te denken aan iets van een welshXeen tuiger of iets in die trant (grote hooft hoge staart)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 18:40

ik moet zeggen dat ze nu in de winter toch wel langere lokken aan dr benen heeft dan bijvoorbeeld mijn kwpn. Het is geen echt behang, maar toch is het volgens mij meer als normaal.
ik dacht dat welshjes juist een fijn hoofd hebben. *zoekt welsh cob op* ja, er zitten toch wel wat grovere koppies tussen :) maar de bouw is wel weer heel anders en dat vind ik met nprs pony ook.

en een tuiger... kan misschien. maar hij heeft dat totaal geen passen overgenomen. en ook weer een hele andere bouw.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:48

Ik gok dat er new forest in zit.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:58

NRPS'ers kan je niet echt duidelijke kenmerken aan verbinden, behalve het % arabisch bloed.
Afbeelding
Afbeelding
foto's komen beide van bokt
Dit zijn bijvoorbeeld beiden NRPS'ers, qua bouw zou die van jou wel een mengeling van beide kunnen zijn :j

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 19:03

CoronaLime schreef:
NRPS'ers kan je niet echt duidelijke kenmerken aan verbinden, behalve het % arabisch bloed.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NNSSUBSH.jpgh
ttp://www.mijnalbum.nl/Foto=XDOBAMET
foto's komen beide van bokt
Dit zijn bijvoorbeeld beiden NRPS'ers, qua bouw zou die van jou wel een mengeling van beide kunnen zijn :j
..

nee vind ik ook. die zijn wat meer voor de sport gebouwd naar mijn idee. en als ik naar het hoofd kijk is hij heel smal, lang en klein. terwijl mijn juist een grover, groter hoofd heeft met meer hoeken. en de nek en buik loopt ook anders.
deze heeft meer weg van mijn kwpn. die is paardgefokt maar E-pony en toch heeft zare een groter hoofd :+

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:27