Vachtkleur van m'n Welshe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laura57

Vachtkleur van m'n Welshe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:07

Hoiik heb een vraagje,
toen ik nog klein was Gingen we verhuizen naar een groter huis met stallen ik kreeg toen mijn eerste pony een Welsh a ster merrie en preferent het leek ons leuk een veulen te fokken en zijn lang bezig geweest een goede hengst te zoeken dit is uiteindelijk een hengst geworden met de na ballistite. Bij de 2e x dekken was het raak en uiteindelijk werd er een veulentje geboren die volgens het stamboek wit zou worden en dus schimmel van vachtkleur was, al denk ik nu dat ze een fout hebben gemaakt nu e wat ouder is geworden (7) word ze natuurlijk witter van kleur maar nu zien wij Ze word niet wit maat wit met Zwarte stipjes dis volgensmij is ze een vliegenschimmel zou dit kunnen en komt dit vaak voor zowel dat de kleur verkeert word geschat als de kleur vliegenschimmel bij Welsh pony's groetjes Laura de pony is nu 7 geworden 3 maart en heet loenershof's loena roepnaam loena

rapunzelx

Re: Vachtkleur van m'n Welshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:09

Kan aan mij liggen, maar ik snap je verhaal niet helemaal..

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:10

als je fotos plaats kan de mede bokker mee kijken naar de kleur..

succes met je paardje(s)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:14

Beetje een vaag verhaal, maar met een foto van je pony komen we een stuk verder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:15

kan je foto's plaatsen?

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:16

sorry maar valt vliegenschimmel niet gewoon in categorie schimmel?

laura57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:17

Rapunzel, nou wij hadden een schimmel welsh die heette nicolet, dat was een ster merrie en preferent en we wilde graag een veulentje dus lieten wij haar dekken de eerste dekking mislukte dus probeerde we het het jaar erop nog een keer toen was ze 15 en toen was het wel raak toen werd er 3 maart 2007 t veulen geboren maar we waren dus lid van het stamboek vanwege haar moeder. Dus die komen dan langs op een stamboek/ paspoort boekje aan te maken die keken naar tekeningen enzo en gingen er van uit dat ze schimmel werk door de combinatie. Ze is trouwens valk/ koperkleurig geboren nu, nu ze 7 is geworden is ze sinds vorige winter heel snel wit geworden maar nu zien we ineens nu ze haar dikke wolle vacht vervuilt voor zomervacht dat haar vacht niet wit is maar wit met zwarte spikkels, en dan was mijn vraag zou dat kunnen, dat ze 1 de kleur verkeert hebben ingeschat en 2 of dat veel voor komt vliegenschimmel bij welsh heb er namelijk nog nooit een gezien een echte vliegenschimmel op de keuringen.

laura57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:18

Oke, ik zal morgen na m'n school foto's maken en poste.

laura57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:22

Vliegenschimmel is ook wel schimmel maar toch iets anders en op paspoort staat dan niet schimmel maar vliegenschimmel bovendien zeiden de 'schouwers' dat ze echt een spierwitte schimmel merrie zou worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:32

Vliegenschimmel is een schimmel, en doorgaans wordt deze term ook niet op paspoorten en papieren gebruikt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:49

Ze kunnen van te voren niet voorspellen hoe wit een schimmel gaat worden.
Dat weet niemand.