ik zag net iemand in een topic de opmerking maken dat een KWPN geen ras is.
Nu heb ik zelf een kwpn'er en dat is toch echt een ras.
of vergis ik me hierin?
Wat zijn jullie meningen hierover?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

olafgek schreef:hoe kan je dan zien welk ras je KWPN'er is? bij mijn paard zijn stamboom staat gewoon kwpn
Urielle schreef:Alleen paarden uit een gesloten stamboek hebben een ras.
Zo is het Friese paard wel een ras, immers: een Fries x KWPN is geen Fries meer, maar een kruising.
Een PRE is een ras, maar een Andalusiër niet.
Omdat er binnen het KWPN warmbloeden geregistreerd worden van diverse oorsprong, is het een stamboek en geen ras. Een Oldenburger x Trakehner kan een KWPN zijn.
Danielleeee_ schreef:Waarom is een Andalusiër geen ras dan? Ik had namelijk altijd gedacht van wel
Urielle schreef:Danielleeee_ schreef:Waarom is een Andalusiër geen ras dan? Ik had namelijk altijd gedacht van wel
Andalusiers kunnen ook gewoon Cruzado's zijn bijvoorbeeld. Het is gewoon een benaming voor het bekende type Spaanse paard.
De 'echte' volle Andalusiër met de stamboekpapieren heet een PRE. (Pura Raza Espagnola)
Een PRE is dus wel een Andalusiër maar een Andalusiër hoeft geen PRE te zijn.
olafgek schreef:de vader is karlstad. van dit paard vind ik niet zoveel.
de moeder heb ik wel gevonden maar bij zijn moeder staat enkel een merrie als nakomeling geregistreerd in 1995. echter is mijn paard mannelijk uit 1996. hoe kan dit als ik wel zijn papieren heb
M_D_H schreef:je kunt het ook zien aan de naam, Koninklijk Warmbloed Paard Nederland.
elke warmbloed wordt praktisch toegelaten