Shet van 87 cm wat voor gewicht ruiter zie topic voor info

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_Tommy

Shet van 87 cm wat voor gewicht ruiter zie topic voor info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 02:34

Mijn shetje Tommy van 87 cm word nu gebruikt voor mijn oppaskindje op rondjes op te stappen en af en toe te draven.
Dit is een kindje van 4 en kan er dus ook nog makkelijk op.
Dit rond stappen gebeurd altijd met iemand er langs aan een touwtje.
Nu wil ik graag een keer kijken wat hij doet als hij los is aangezien mijn oppaskindje er vanaf de zomer mee op les wil.
Hier heb ik dus wel een ruitertje voor nodig die al wel kan rijden en dan kom je meestal toch op iets ouder uit.
Wat zou nou een max gewicht zijn wat mijn shet mag dragen.
Verder is mijn pony voor de wagen wel heel makkelijk te rijden, eigenlijk op 2 pinken maar dat is toch anders dan als er iemand op zit.

Iemand die me kan helpen??????

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 02:50

Max 20% van zijn eigen gewicht :)
Edit: veel shetten hebben ook overgewicht natuurlijk, het gaat om het gezonde gewicht van de pony. Dus niet de vetjes meegeteld. Van meer dan 150kg moet je zeker niet uitgaan.

Esther_Tommy

Re: Shet van 87 cm wat voor gewicht ruiter zie topic voor info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 03:55

Nee hij is super mooi op gewicht
Hou ik ook wel goed in de gaten omdat shetjes al zo snel wat oplopen door overgewicht

xMinimiltonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:05

Nou wij hadden een shetlander van 1 meter en daar reed soms mijn zus nog op van 12 niet echt rijden maar voor de lol

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:09

Ach als ik je goed begrijp dan is het de bedoeling dat het ruitertje af en toe rijdt om te kijken of hij braaf is voor de kleuter. Dan praten we waarschijnlijk over een , twee of drie keer. Dan zou ik gerust een kind er op durven zetten van 10 tot 12 jaar.
Ik weet van vroeger dat mijn instructrice ook heel af en toe op de B pony van haar dochter ging zitten als er iets fout ging bij het rijden (twee tot vier keer per jaar) en zij was echt wel te zwaar hoor voor dat beestje en ook te groot. De pony's zijn nou ook weer niet van porselein.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:12

Het ligt er een beetje aan hoe in jouw beleving een kind van 12 er uit ziet.
Zit namelijk een wereld van verschil in grootte en gewicht. Zeker op die leeftijd.