Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sarasun1 schreef:Mijn merrie is nu precies 9 maanden drachtig.
sara van sundance (v.orxhard boginov) X Vadershoeve be dazzled ( v. Orchard red prince )
Ik ben heeel benieuwd naar het veulentje en ik hoop op een mooie gekleurde merrie! Mijn vraag is, hoelang moet ik nog doorgaan met rijden? De vorige dracht ben ik veel eerder al gesropt. Maar ze lijkt het nu nog aardig vol te houden, al worden de lessen haar nu wel erg zwaar, maar een beetje fit de bevalling in kan ook geen kwaad, wat zouden jullie doen?

gewoon lekker blijven rijden. Natuurlijk wel de intensiteit aanpassen. Indd is het helemaal niet verkeerd om de conditie op peil te houden. Dan herstellen ze sneller en als het een zware bevalling is houden ze dat ook beter vol. Als het rijden niet meer kan dan is af en toe wat longeren ook nog een optie.Ibbel schreef:Ik zou op een 9 maanden drachtig paard echt niet meer rijden. Zet het dier lekker minimaal 8 uur maar liever 24/7 buiten en laat de natuur z'n gang gaan. Paard is geen mens en hoeft écht niet aan de zwangerschapsgymnastiek.