Hengst Volfonic xx

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ladydarkness

Hengst Volfonic xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 10:39

Ik ben op zoek naar meer informatie over de hengst Volfonic xx.

Ik weet dat hij in 2001 de derby Duindigt heeft gewonnen. Vanaf 2007 stond hij ter dekking bij Heikant Stables.

In 2007 is hij aangeboden voor de KWPN hengstenkeuring.

Heeft iemand aantekeningen van deze hengst op de KWPN hengstenkeuring gemaakt ? Enig idee waarom hij niet werd aangewezen?

Zijn er nakomelingen van deze hengst?

Bedankt!

cvhvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:43

FNews

Re: Hengst Volfonic xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:46

Er zijn nakomelingen van hem in de rensport. Het enige dat ik er van weet zijn dat die nakomelingen niet heel erg succesvol. Hij stond ook op duindigt, of hij er nu nog staat weet ik niet.

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:22

Volfonic heb ik gekent en zelfs nog gereden na zijn koerscarriere en als dekhengst stond. In t voorjaar ging hij voor de dekkingen en in het najaar winter kwam hij op duindigt te staan. Ik heb t dan over een jaar of 2a3 geleden. Hij dekte toen inderdaad vooral volbloed merries voor de rensport. Op ndr.nl kan je hem opzoeken en kan je zijn koersprestaties vinden. Verder dan dit kan ik je helaas ook niet helpen aangezien ik hier zo goed als niet meer kom.

cvhvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:08

Nog meer NIEUWE informatie te vinden over de goedgekeurde volbloedhengst:

Volfonic xx

op de site van hengstenhouderij Klomphaar:

http://www.stalklomphaar.nl/

cvhvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:55

FNews schreef:
Er zijn nakomelingen van hem in de rensport. Het enige dat ik er van weet zijn dat die nakomelingen niet heel erg succesvol. Hij stond ook op duindigt, of hij er nu nog staat weet ik niet.

Het bovenstaande klopt NIET.

Volfonic xx heeft zeer weinig nakomelingen. Van die zeer weinige nakomelingen zit er zelfs een DERBY WINNAAR bij !!!, namelijk Classical Song.

Verder heeft hij nog een paar kinderen die ook heel goed in de rensport hebben gelopen. En voor zover ik het weet zijn er op dit moment weer 2 kinderen die op dit moment zeer veel belovend zijn. Een staat er in Belgie en de andere in Nederland. Zodra ik meer weet wordt dit vermeld op de site van hengstenhouderij Klomphaar waar Volfonic xx nu sinds kort ter dekking staat.

www.klomphaar.nl of http://www.stalklomphaar.nl/volfonic-xx

Als u deze site opent kunt u nog veel meer lezen over Volfonic xx. Elke week ontdek ik weer meer zeer interessante dingen over deze hengst.

Kort door de bocht genomen is Volfonic xx dus met zijn zeer weinige nakomelingen (Derby winnaar en nog een paar zeer goed koersende paarden) eigenlijk een heel goede vererver op rensport gebied.
Zodra ik ook hier meer duidelijkheid over heb wordt dit op de site van hengstenhouderij Klomphaar vermeld.

cvhvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:58

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:20

cvhvk, zit jij in de rensport?
Ik zou ook graag de naam weten van de nakomeling in België aangezien ik actief ben in de rensport in België ;)

cvhvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:08

FNews schreef:
cvhvk, zit jij in de rensport?
Ik zou ook graag de naam weten van de nakomeling in België aangezien ik actief ben in de rensport in België ;)

hallo, nee ik zit niet in de rensport, maar ik ben inmiddels wel de nieuwe eigenaresse van Volfonic xx. Volfonic heeft nu ook zijn eigen facebook site: Volfonic van Heeckeren van Kell. Als u via zijn facebook site en of via hengstenhouderij Klomphaar mij een bericht stuurt, dan zal ik dat voor u uitzoeken. vr.gr. Conny. ps excuses voor de late reactie maar die zie ik nu pas per stom toeval eigenlijk.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:37

Waarom moet ik u nog eens een bericht sturen zodat u het kan uitzoeken?

cvhvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:40

de reden waarom ik dat vraag is omdat ik geen melding krijg van een antwoord op bokt.nl. ik ben verder te druk om steeds alles op bokt.nl te bekijken, vandaar mijn vriendelijke verzoek en ik hoop dat u daar begrip voor heeft. in ieder geval weet ik een nakomeling die in België staat waarvan de verwachtingen zeer hoog zijn, naam moet ik nog verifiëren . ik ga proberen uit te zoeken of er nog meer zijn. zodra ik alles heb uitgevonden hieromtrent laat ik het u zo snel mogelijk weten. vr.gr. conny

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:16

cvhvk schreef:
Nog meer NIEUWE informatie te vinden over de goedgekeurde volbloedhengst:

Volfonic xx

op de site van hengstenhouderij Klomphaar:

http://www.stalklomphaar.nl/

Goedgekeurd door welk stamboek? Wat voor een papier kunnen zijn nakomelingen krijgen?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:30

cvhvk schreef:
de reden waarom ik dat vraag is omdat ik geen melding krijg van een antwoord op bokt.nl. ik ben verder te druk om steeds alles op bokt.nl te bekijken, vandaar mijn vriendelijke verzoek en ik hoop dat u daar begrip voor heeft. in ieder geval weet ik een nakomeling die in België staat waarvan de verwachtingen zeer hoog zijn, naam moet ik nog verifiëren . ik ga proberen uit te zoeken of er nog meer zijn. zodra ik alles heb uitgevonden hieromtrent laat ik het u zo snel mogelijk weten. vr.gr. conny

U kunt toch de naam van die nakomeling opzoeken en dat via PB naar mij sturen?

JoopvanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:34

Ik vond op het grote web dat een stoeterij in Duitsland een veulen verwacht van Volfonic. Ze fokken volgens mij springpaarden, maar de hengst Volfonic xx wordt genoemd.
Kijk maar op http://www.gestuet-venk.de/merries/cote-de-pablo-v-k of http://www.gestuet-venk.de
Ze verwachten het veulen op 1 maart 2015.
Tevens staat er een link naar de facebookpagina van Volfonic. Daar kun je ook meer vinden.
Succes.

cvhvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:41

De nieuwe website voor Volfonic is klaar:

http://volfonic.com/

Na ongeveer 2 maanden noeste arbeid kunt u werkelijk alles over Volfonic lezen en zien. Ik heb getracht een overzicht te maken waar u heel gemakkelijk zo beknopt mogelijk door heen kunt gaan om zo alles te weten te komen over Volfonic en zijn voorouders.

Wat in mijn optiek deze website zo leuk, interessant en met name bijzonder maakt, is de mogelijkheid om zeer uitgebreid (indien gewenst natuurlijk) werkelijk alles te weten te komen over Volfonic. Met name de foto's en het filmmateriaal wat ik over zijn ouders en voorouders heb gevonden is geweldig om te zien. Het oudste filmpje dateert uit 1933 !!

Ga terug in de tijd en geniet van de fantastische en boeiende historie van Volfonic !!!

cvhvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:40

ladydarkness schreef:
Ik ben op zoek naar meer informatie over de hengst Volfonic xx.

Ik weet dat hij in 2001 de derby Duindigt heeft gewonnen. Vanaf 2007 stond hij ter dekking bij Heikant Stables.

In 2007 is hij aangeboden voor de KWPN hengstenkeuring.

Heeft iemand aantekeningen van deze hengst op de KWPN hengstenkeuring gemaakt ? Enig idee waarom hij niet werd aangewezen?

Zijn er nakomelingen van deze hengst?

Bedankt!

De eerste nakomelingen bij de warmbloedpaarden komen er aan. Over een paar weken wordt het eerste veulen geboren. Op de website van Volfonic xx :

www.volfonic.com

kunt u weldra het eerste veulen zien en alle andere warmbloedveulens die dit jaar geboren worden, met foto's en filmpjes.

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:49

Beste Conny,

Aangezien jij mijn reactie van Facebook hebt verwijderd heb ik hem hier nogmaals geplaatst omdat ik van mening ben dat de waarheid gezegd mag worden.

Ik heb zelf een product gehad van Volfonic en vindt helaas dat hij niet geschikt is als dekhengst om renpaarden te fokken.

Hier een paar voorbeelden van volbloedmerries die hij gedekt heeft:
Bleu Memory 13 x gewonnen waaronder klassieke rennen, winsom € 21.962,= veulen met Volfonic zoheeft helaas niets gepresteerd

Collin S, 6e in de derby en 1e in de Ibema Stakes, 6x gewonnen en een winsom van 16.500,=, veulen heeft de renbaan niet gehaald

Irish Pet, 7 x gewonnen, waaronder Wassenaarse Pauw, 1e Criterium der 3 jarigen, 1e Trial Stakes, winsom € 21.805,=, produkt Brave Heart waarvan ik mede eigenaar was heeft nooit een ren gelopen

Bovenstaande merries hebben zich alledrie bewezen op de renbaan zoals je kunt lezen.

Verder komt Classical Song (6x gewonnen, winsom € 62.000,=) uit Classic Royal die uit de excellente merrie Classic Light komt die heel veel goeie renpaarden gebracht heeft, ook een paar derbywinnaars, dus zou het bij Classical Song ook aan de merrie kunnen liggen.

Het is nog steeds niet mijn bedoeling om Volfonic af te katten, het is een geweldige lieve hengt die een goed karakter zeker doorfokt, waar je best een leuke KWPN-er enz mee kan fokken alleen ben ik van mening dat hij niet de dekhengst is om goeie renpaarden mee te fokken. En zo hard als jij beweert is hij ook niet want hij heeft in zijn carriere 3 rennen gelopen en kon daarna niet meer koersen vanwege een blessure en dat kun je van bovenstaande merries niet zeggen. Deze reactie is van facebook verwijderd omdat mevrouw niet tegen kritiek kan maar ik ben van mening dat het tegen over fokkers wel zo eerlijk is dat ze ook de andere kant van het verhaal horen. Verder wens ik Volfonic veel succes bij zijn verdere fokcarriere.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:55

ponyrenfan schreef:
Het is nog steeds niet mijn bedoeling om Volfonic af te katten, het is een geweldige lieve hengt die een goed karakter zeker doorfokt, waar je best een leuke KWPN-er enz mee kan fokken alleen ben ik van mening dat hij niet de dekhengst is om goeie renpaarden mee te fokken. En zo hard als jij beweert is hij ook niet want hij heeft in zijn carriere 3 rennen gelopen en kon daarna niet meer koersen vanwege een blessure en dat kun je van bovenstaande merries niet zeggen. Deze reactie is van facebook verwijderd omdat mevrouw niet tegen kritiek kan maar ik ben van mening dat het tegen over fokkers wel zo eerlijk is dat ze ook de andere kant van het verhaal horen. Verder wens ik Volfonic veel succes bij zijn verdere fokcarriere.

Waarom zou een hengst die niet heel hard is op de benen wel geschikt zijn om een KWPNer mee te fokken? KWPN heeft zeer strenge eisen op het gebied van gezondheid.

Volgens mij is hij ook niet KWPN erkend. Dus dan zou ik er al helemaal niet mee dekken.

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:19

Ik ben het helemaal met je eens Natasja, heb deze reactie geschreven omdat ik vind dat zijn eigenaresse feitelijjke onwaarheden over deze hengst op zijn website en op facebook zet. Ik had gereageerd op facebook met dit goed onderbouwde verhaal en dat had ze vervolgens verwijderd. by the way was zelf eigenaar van Brave Heart dus ik weet waar ik over praat

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:31

Vind het overigens zeer bijzonder dat Volfonic xx uit een schimmelmerrie van (Eurocommerce) Napels een bruinbont veulen kan fokken (zie de site van Volfonic). Hengst met toverballen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:35

ponyrenfan schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Natasja, heb deze reactie geschreven omdat ik vind dat zijn eigenaresse feitelijjke onwaarheden over deze hengst op zijn website en op facebook zet. Ik had gereageerd op facebook met dit goed onderbouwde verhaal en dat had ze vervolgens verwijderd. by the way was zelf eigenaar van Brave Heart dus ik weet waar ik over praat

Okee...kwam op mij over als niet goed genoeg voor de volbloeds laat hem maar warmbloeds dekken.

Ik had op de site ook gelezen dat hij maar 3 keer een ren had gelopen.
Dat komt inderdaad niet heel best over.

Verder is hij gewoon niet interessant voor de warmbloeds vanwege het ontbreken van de erkenning.

KWPN verwacht ook van volbloeds een röntgenrapport en of een eigen prestatie of een bewezen zeer goed te fokken binnen een warmbloedfokkerij.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:36

hoogendroog schreef:
Vind het overigens zeer bijzonder dat Volfonic xx uit een schimmelmerrie van (Eurocommerce) Napels een bruinbont veulen kan fokken (zie de site van Volfonic). Hengst met toverballen?

:wow:

:x :x

Edit,..de schimmel kan uiteraard bont geboren zijn...