Lessen gangenpaard Friesland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Lessen gangenpaard Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 11:06

Ik vroeg mij af of er in Friesland instructeurs zijn die lessen geven op gebied van gangenpaarden?
Het liefst iemand die aan huis komt. Dit eerst even als informatie omdat ik wegens lichamelijke/rug/knie problemen op zoek ben naar een gangenpaard. Geen ijsje maar Amerikaans.
Aangezien ik niet bekend ben nog met het rijden van een gangenpaard wil ik dan graag lessen gaan nemen met mijn toekomstige paardje.

Imre

Re: Lessen gangenpaard Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:38

Grote gangenpaarden weet ik niet, maar er zijn wel IJslanderinstructeurs in Friesland. Als je dat wil combineren met lessen die goed zijn voor je houding kan ik je Liesbeth Jense aanbevelen. Zij is Centered Riding instructeur en heeft een IJslanderbedrijf: http://www.paradisarheimt.nl/ Je kan bij haar ook op lespaarden rijden, mocht je alvast wat ervaring in de gangen op willen doen.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:09

Laatst bijgewerkt door Roosje_ op 05-03-14 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:17

Temba van http://silfurfaxi.nl/ komt wel eens voor lesdagen in het noorden.
Zij heeft naast ervaring met IJslanders ook ervaring met Amerikaanse gangenpaarden.
In Drente zit ook Leonie Prins van http://www.gangenpaardenreestdal.nl/. Zij heeft Mountain Horses.
En als je ondertussen erg nieuwsgierig bent geworden, ben je ook hier welkom :D (net onder Nijmegen)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 17:44

Bedankt voor jullie antwoorden...
Ik had die stal bij Sneek al gezien ja. Ik zoek echt iemand die dan aan stal komt.
Leonie heeft volgens mij momenteel alleen jongere paarden staan (en 1 oudje).
Ik zoek wel echt een paardje wat al bereden is. Ik heb zelf jaren paarden beleerd en nu met mijn lichamelijke klachten (en het ouder worden hihi) ben ik wel een keertje klaar daarmee. Ik heb nu gewoon echt zin om lekker ontspannen te rijden. Ik heb zelf vorige week een 12 jarige gezien en bij Pleasure gaits een merrie (en daar was ik echt compleet hotel de botel van). Maar goed, je moet natuurlijk gewoon voor het paardje gaan waar je een klik mee hebt. :j

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:58

Mijn paardje komt bij Gangenpaarden Reestdal (Leonie) vandaan en kan je van harte aanraden om daar eens te gaan kijken. Mogelijk heeft Leonie nog wel andere paarden staan dan die op de site :)

Volgens mij komen zowel Leonie als Temba aan huis voor lessen. Maar weet niet of ze een rondje in Friesland hebben, daarvoor zul je ze even moeten mailen :) Succes!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:41

Hier meldt Leonie zich ;-) Ik heb inderdaad nog andere paarden dan die op de site, waaronder ook een 5 jarige ruin die beschikbaar komt voor de verkoop. Neem anders even contact op via de website :-)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 11:39

Leonie: Ik mail je dit weekend even (vandaag een errug drukke dag) :roll:

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 13:40

Ik heb je toch gemaild! :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:39

Claudia, gewoon uit nieuwsgierigheid, welke merrie bij Sandra vond je zo geweldig ?

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 09:41

Anouck <3 Maar moet wel zeggen dat die voor mij heeeeel ver weg staat en ook (voor mij) nogal aan de prijs is. :')

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:49

Oew ja lijkt mij idd een speciaal paardje. Kleur is persoonlijk niet mijn smaak, maar ik denk dat het een erg fijn paard is om mee te rijden en dat ze een heerlijk karakter heeft. Was toch mijn indruk, die paar keer dat ik haar afgelopen zomer gezien heb (mijn ijs stond daar op training).

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 11:17

Ja, het lijkt mij ook echt een heel leuk paardje. Maar ja, de prijs en afstand daarentegen zijn weer behoorlijk en aangezien ik zeker wel eerst een paar keer met het paardje aan de slag wil om zeker van de juiste match te zijn. Ik ga zelf eerst een wat oudere merrie uitproberen. Ook zo`n leuk beestje en voor mij qua afstand en prijs ook iets beter te doen. Maar ja, dit is eerst ook proberen. De klik moet er in het werk ook zijn dus ik zie wel waar ik uit eindelijk op uit kom. :+ You-never-know :+