enig idee??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gientje12

enig idee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 12:14

Ik had een vraagje sorry als het verkeerd staat

Weten jullie wat voor ras Helma is???
Ik zelf weet het niet en het is mijn verzorgpony en heb dus ook geen papieren om te kijken
Afbeelding
Afbeelding
let niet op de deken die hing scheef

hoop dat jullie het weten :)

Ponylove1990

Re: enig idee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:17

ik weet niet of ik het goed heb maar ze lijkt in mijn ogen een beetje op een haflinger???

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:21

Ik denk dat het een haflinger kruising is, hij is zeker geen volle haflinger.
Heb je misschien een duidelijkere foto?

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 12:26

foto van de zomer in 2012
Afbeelding

Foto van afgelopen weekend.. En nee ik wil geen commetaar op hoe mager ze is. Want dat weet ik maar al te goed maar ik heb totaal geen macht om er wat mee te doen. Ik doe al zoveel ik kan om haar aan te laten komen
Afbeelding

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:29

Hoe oud is ze?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:31

Mm aan de foto's te zien ook geen haflinger.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:32

Beste TS,
Als ze zo mager is, zou ik er niet meer op gaan zitten, rijden, kunstjes doen oid.
Het lijkt al een oud paard.
Dit dier heeft al haar energie nodig om 'er te zijn'.
Je bent verzorgster, dus hebt geen zeggenschap over de behandeling; maar wel voor jouw gedrag.
Wees verstandig en stop met rijden etc.

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 12:32

ze is 16

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 12:33

senna21 schreef:
Beste TS,
Als ze zo mager is, zou ik er niet meer op gaan zitten, rijden, kunstjes doen oid.
Je bent verzorgster, dus hebt geen zeggenschap over de behandeling; maar wel voor jouw gedrag.

ik rijd ook niet meer, zie dat zelf ook wel in dat dat niet meer kan

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:34

Hannavoraan?akhal teke?
weet niet hoe je het typt, moet je maar even kijken bij google.
Inderdaad wel mager, maar kan jij uiteraard niks over zeggen je bent verzorger.
En het is ook je vraag niet,
Succes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:34

Waarom zit je er dan op in de openingpost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:35

Doet mij niet aan een haflinger denken. Kan natuurlijk vanalles zijn. Die zomer foto is wel mooi.. Hoewel je geen commentaar wilt op de laatste foto, schrik ik er wel van. Die voelt zich duidelijk niet goed. opgezette buik maar toch ribben. Heeft ze een wormbesmetting?? Of hoe komt het dat ze er zo bij staat? Snap dat jij hier niks aan kan doen hoor, maar probeer even met je mee te denken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-14 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ponylove1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:36

misschien kan je nog wat info proberen te verzamelen waar ze is gekocht en dan terug gaan zoeken?

en mensen ze geeft al aan dat ze er alles aan doet om haar te laten aankomen dus geloof het en maak er straks geen rel van

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 12:37

dat is al ruim 2/3 maand terug maar toen wist ik nog niet dat ze iets met de longen had en dat weet ik pas sinds 2 week en ik zit er al ruim 1.5 maand niet meer op. Maar dat is mijn vraag niet

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 12:38

Share schreef:
Doet mij niet aan een haflinger denken. Kan natuurlijk vanalles zijn. Die zomer foto is wel mooi.. Hoewel je geen commentaar wilt op de laatste foto, schrik ik er wel van. Die voelt zich duidelijk niet goed. opgezette buik maar toch ribben. Heeft ze een wormbesmetting?? Of hoe komt het dat ze er zo bij staat? Snap dat jij hier niks aan kan doen hoor, maar probeer even met je mee te denken.

ik zat daar ook al aan te denken, want van het zomer was ze nog goed... maar de eigenaar is 91.. ik zal wel even vragen of ze uberhaubt wel wormenkuur krijgt. Maar ze heeft ook 8 veulens gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:45

Wow 91 is al een behoorlijke leeftijd. Doet de eigenaar alles nog zelf? Het onderhoud, hoefmid bellen, dierenarts regelen wanneer nodig en dergelijke?
Kan me voorstellen, dat jij ook met je handen in het haar zit en je niet weet wat je moet doen. Iemand van 91 tegenspreken op haar manier van doen en verzorgen, is dan ook niet makkelijk. Maar er moet iets gedaan worden, dat is duidelijk. En iemand moet daar verantwoording voor nemen. Waarmee ik niet wil zeggen, dat jij dit moet doen hoor. Ik geloof dat jij met alle wil van de wereld, wilt dat je verzorg paardje, weer in goede conditie komt maar je gewoon niet weet hoe of wat je nog kan doen. succes en sterkte iig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-14 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 12:46

Share schreef:
Wow 91 is al een behoorlijke leeftijd. Doet de eigenaar alles nog zelf? Het onderhoud, hoefmisd bellen dierenarts regelen wanneer nodig en dergelijke?
Kan me voorstellen dat jij ook met je handen in het haar zit en je niet weet wat je moet doen. Iemand van 91 tegenspreken op haar manier van doen en verzorgen is dan ook niet makkelijk. Maar er moet iets gedaan worden, dat is duidelijk en iemand moet daar verantwoording voor nemen. Waarmee ik niet wil zeggen, dat jij dit moet doen hoor ik geloof dat jij met alle wil van de weteld wilt dat je verzorg paardje weer in goede conditie komt maar je gewoon niet weet hoe of wat je kan doen. succes en sterkte.

bedankt, dierenarts komt wws morgen weer voor de longen en dan krijg ik te horen wat er met haar gebeurd... het gaat nu iets beter met dr. Hoeven doet hij zelf

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:48

K zou sowieso even over de wormkuur navragen,
En ook gewoon durven vragen aan de dierenarts.. wat jullie tegen de vermagering kan doen.
Krijgt ze beetje krachtvoer?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:50

senna21 schreef:
Beste TS,

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:50

Ok dat is fijn. Dan zou ik idd even een balletje opgooien wat betrefs de ontworming, het mager zijn zijn en de opgezette buik, als je dat durft.

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 12:51

BobbieLover schreef:
K zou sowieso even over de wormkuur navragen,
En ook gewoon durven vragen aan de dierenarts.. wat jullie tegen de vermagering kan doen.
Krijgt ze beetje krachtvoer?

ik heb geen flauw idee hoelaat de dierenarts komt en moet ook naar school maar ik zal vanmiddag alles ff vragen en ze krijgt gwn biks met wortels

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:51

Als de DA komt, vraag dan of ze de tanden ook willen nakijken.

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 12:53

ik ga er niet vanuit dat er wat met de tanden is want ze eet allen nog prima en wil ook niks liever dat eten maar ik zal het even vragen als ik er bij ben

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:03

Maar TS zegt dat ze er niet meer op rijdt en dat ze sinds dat ze het weet dat hij iets aan zijn longen heeft niets meer van rijden ed. mee gedaan heeft?!

Verder heb ik geen tips voor je TS hopelijk word ze beter en weet jij wat voor ras ze is.