Rojantha is een 5 jarige NRPS keur-merrie. Ze heeft een super stap (9) een goede draf mag wel wat meer dragen (7,5), maar de galop (6) kan veel beter. nu ze sterker wordt gaat ze steeds meer dragen en de galop wordt ook steeds beter. alleen blijft ze in de galop nogal strak in het voorbeen. In de draf gebruikt ze haar voorbeen goed. Voor de keuringsbegrippen zou ze wat langer in de hals mogen zijn. Voor een foto zie mijn pofiel. Rojantha kan prima springen (springen Abop alles 7,5 + aanleg 7,5)
Haar afstamming is: V: Respect MV: ster van Branco ox MMV: ster pref prest van Marco ox. Ze heeft volgens het NRPS 46,9 % anglo - arabisch bloed.
Rojantha meet 1.69m. Deze maat vind ik mooi, ik wil toch een paard van minimaal 1.65m fokken. Ik hang niet erg vast aan het NRPS stamboek wat dan ook te zien is aan haar 1e premie veulen Primavera V: Painted Black dit veulen werd provinciaal kampioen van utrecht in haar categorie en 6e op de nationale keuring. Hengsten van andere stamboeken zijn welkom.
Ik wil dus een hengst die vooral een goede galop vererft en ik wil een dressuur paard fokken. Rojantha is Rontgen & klinisch ggk.
De hengsten die ik in gedachten heb: Jonggor's Weyden, Florett, Florestan, Ferro, D-Day, Sandro Hit en Diamond Hit.
groetjes Merilyn