Bonte shetlander x appaloosa??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flint05

Bonte shetlander x appaloosa??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 17:19

Als ik mijn bonte shetlander merrie laat dekken door een ggk appaloosa hengst kan het veulen dan opgenomen worden in het appaloosa stamboek??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Bonte shetlander x appaloosa??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:38

Als het veulen geen ongewenste kenmerken heeft (bontfactor van de merrie mag niet doorvererft worden) en als de merrie volledige papieren heeft kan het veulen opgenomen worden in het veulenboek en op 3-jarige leeftijd in het stamboek.
Wanneer de merrie geen volledige papieren heeft kan de nakomeling in het registerboek ingeschreven worden.

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 17:40

Neonlight schreef:
Als het veulen geen ongewenste kenmerken heeft (bontfactor van de merrie mag niet doorvererft worden) en als de merrie volledige papieren heeft kan het veulen opgenomen worden in het veulenboek en op 3-jarige leeftijd in het stamboek.
Wanneer de merrie geen volledige papieren heeft kan de nakomeling in het registerboek ingeschreven worden.

dus als ik goed begrijp dan kan ik als ik bv een stippel veulen heb het in het register op laten nemen( mijn merrie heeft geen papieren) kan ik dan ook deelnemen aan bv een keuring?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:56

Ja, dan kun je ook deelnemen aan keuringen. :j