mijn pony's vader is E-boy. de oude verzorgster kon 'm wel op een of andere site vinden, maar ik echt nergens.. Kent iemand deze naam & anders een (NRPS) site waar ik het op kan zoeken?
petraaken
Afstamming report van site NRPS: E-BOY De hengst E-Boy brengt kinderen die goed in het gewenste type staan met een sprekend hoofd en voldoende arabische uitstraling. Over het algemeen zijn de halzen goed van lengte en vorm hoewel er een enkele maal een beknopte als ook diep uit de borst komende halzen werden geconsta¬teerd. De schouder ligt voldoende schuin en heeft voldoende lengte. De rug is meestal goed van lengte en bespiering, een enkele maal werd een iets lange rug waargenomen. De lendenpartij is overwegend goed bespierd. de croupe is meestal goed van lengte en bespiering. In een enkele geval mocht de lengte wat meer zijn. Het voorbeen doet wat teer aan. De stand is overwegend correct. Een enkele maal werd een franse stand waargenomen. Het achterbeen is meestal correct gebouwd. Bij enkele kinderen van E-Boy was het achterbeen wat klein gehoekt. De stap is wisselend. Enerzijds werden pony's gezien die ruim en met souplesse stapten terwijl anderzijds ook meerdere malen een korte en stugge stap werd gesignaleerd. De correctheid in stap is maar net voldoende, meerder malen waren nakomelingen van deze hengst achter nauw c.q. koehakkig. De draf wordt met plezier getoond. Er is voldoende schoudervrijheid, tact, balans en draagkracht. Ook nu kan een opmerking op de correctheid gemaakt worden. E-Boy verbetert vooral op de bovenlijn en verbindingen. Het aangeboden merriemateriaal was zeer wisselend van kwaliteit.