shire x welsh cob = clydesdale?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

shire x welsh cob = clydesdale?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 20:31

hallo!

mischien weten mensen het nog wel van eerdere topics. vorige zomer kreeg ik een clydesdale in training/bruikleen ik heb deze 3 a 4 maanden mogen hebben tot hij verkocht werd.

ik ben erg gecharmeerd geraakt van dit paard en verknocht geraakt aan dit ras. een goeie kennis van mij heeft contacten in schotland met een boerderij die daar oa. clydesdales en shires fokt. en hij heeft een merrie met veulen meegenomen en morgen mag ik komen kijken of het wat is voor me *\o/* echter heb ik een foto gekregen van paspoort vast. onder ras staat shire x welsh cob
in mijn ogen dus geen clydesdale. meneer heeft niet zo veel verstand van dit soort rassen etc

dus ik vroeg me af is een shire x welshcob nou gewoon een clydesdale ( zoals ijslander x paso gewoon een aegidienberger is?) of is het een partbred? of weer broertje van zegmaar?

natuurlijk maakt het ras niet perse uit als het een maar een lief paard is natuurlijk!

als ik google komen wel bij zowel shire x welsh cob en clydesdale dezelfde fotos tevoorschijn..

kan iemand mij hier vertellen of het hetzelfde is ofniet?

tamary

Re: shire x wels cob = clydesdale?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:38

Clydesdale is een gesloten stamboek zover ik weet. Kruisingen die er uit zien als Clydesdale zijn het nog niet.

Je Shire x welsh cob is gewoon een kruising met toevallig clydesdale kleurtjes.

Team_Sublime

Re: shire x welsh cob = clydesdale?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 20:40

hmm oke , bedankt voor het antwoord. meestal hiervanuit nederland gewent dat er bij ras kruisingen staan. mischien dat dat anders is in schotland

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:57