[TI] NSVT Workshops beoordelen en hengstenkeuze wie gaat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

NSVT Workshops beoordelen en hengstenkeuze wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 10:44

site NSVT schreef:
Clinicdag en workshops beoordelen 2014

Na de enthousiaste reacties van vorig jaar hebben we dit jaar besloten weer workshops en een clinicdag te organiseren.

WORKSHOP BEOORDELEN 3 MEI GOUDSWAARD
De eerste workshop vindt plaats op 3 mei in Goudswaard, aansluitend aan de synchronisatiedag. Tijdens deze workshop worden de beginselen van het beoordelen van Tinkers uitgelegd en in de praktijk gebracht. Nathalie Karssing legt uit hoe wij de paarden typeren, waar op gelet wordt en hoe dit in de praktijk werkt. Henk Jan van der Bijl vertelt ons meer over de bouw en beweging. Na deze theoretische uitleg gaan we het in de praktijk oefenen, we zullen een 5 –tal paarden zien die we met elkaar gaan beoordelen. Voor deze workshop kunt u inschrijven via nsvtfokkerij@gmail.com

De kosten voor deelname (inclusief koffie/thee en wat lekkers) bedragen €15,00 voor leden en €17,50 voor niet-leden. U dient dit vooraf over te maken op de rekening van het stamboek.

WORKSHOP HENGSTENKEUZE 7 JUNI LUNTEREN
Op 7 juni is er een 2e workshop, deze staat in het teken van de hengstenkeuze. Na een korte theoretische uitleg (verwacht wordt dat de deelnemers beschikken over een stukje achtergrondkennis mbt het keuren en beoordelen van Tinkers, is dit niet het geval raden wij u aan de workshop op 3 mei in Goudswaard éérst te volgen) gaan we een aantal paarden bekijken. U kunt hiervoor uw eigen paard opgeven. Er wordt met elkaar gekeken naar de verbeterpunten van de merrie, en natuurlijk naar de punten die we graag willen behouden. Aan de hand hiervan komt er een advies waar u op moet letten bij de keuze van een hengst. Er zullen GEEN namen van hengsten genoemd worden, het gaat dus puur om de eigenschappen. Deelname zonder paard (merrie) kost 15 euro voor NSvT-leden en 17.50 voor niet-leden, en deelname met paard (merrie) kost 20 euro voor NSvT-leden en 25 voor niet-leden. Voor deelname met paard geldt dat er slechts een aantal plaatsen beschikbaar zijn, geef dit dus tijdig en duidelijk aan. Opgeven voor deze workshop kan via nsvtfokkerij@gmail.com. U ontvangt altijd een bevestiging! Er zijn beperkt stallen beschikbaar, neem hiervoor contact op met Corne Veldjesgraaf. U dient de kosten voor de workshop vooraf over te maken op de rekening van het stamboek.

Ik ben er zelf uiteraard bij, zonder paard, dat helaas wel. Die staat als het goed is 3 mei op ontploffen en 7 juni met een jong veulen...

maschke

Re: NSVT Workshops beoordelen en hengstenkeuze wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:00

Ik wil wel heel graag komen...!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:17

Oh wat leuk. Klinkt heel fijn! Of ik mee kan doen spant er even om. 3 mei is het me wel wat erg ver en 7 juni heb ik een merrie op ploffen en waarschijnlijk nog nét geen vakantie :(

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:27

Ik heb een mail verstuurd, heb me opgegeven voor de workshops op 3 mei en 7 juni. Heb er nu alweer zin in :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:06

Hmmm stipje, die beoordeling lijkt me best interessant, moet alleen nog even zien of er geen deadlines zijn voor school.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:33

De beoordeling lijkt mij leuk! en dit keer lekker dichtbij :D

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:08

Ik ga eens even kijken hoe 7 juni hier uitkomt want ik vind het toch wel heel erg interessant.

De vorige workshop over tinkersbeoordelen was ook erg leerzaam :D

maschke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:07

Josje en ik heb ik net aangemeld. *\o/* :j

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 01:50

Oeh ! 7 juni wil ik me wel voor opgeven met Shay :D

Lijkt me erg interessant :D

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:07

interessant denk ook 7 juni misschien

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 02:22

aanrader hoor, ik ben vorig jaar 2 x geweest :D

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:26

Ik heb mijn ouders ook even getipt, die vinden dat ook vast interessant. Misschien dat pap de clinic mennen ook leuk vind om te doen :-)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 19:36

Voor de workshop 3 mei in Goudswaard zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Deze (basis) workshop wordt dit jaar alleen op deze datum gehouden. Kosten voor leden 15 euro, voor niet leden 17,50.

Ik heb zojuist begrepen dat we heel interessante paarden ter beschikking hebben, een uitgelezen kans om meer te leren over type indeling en beoordeling dus.

Opgeven via nsvtfokkerij@gmail.com Na opgave ontvang je een mail met alle details...