Hengst voor Hannoveraan merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

R_Alexanderr

Hengst voor Hannoveraan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 20:13

Goedemiddag iedereen :)

Ik was een beetje aan het rond kijken en was aan het overwegen om mijn Hannoveraan merrie te dekken.
Domenika (42) is een 1.68 vos merrie uit Der Lord x Sunset Boulevard xx.

Ze is orgineel getraint als springpaard maar sinds ik haar heb (December :+) ben ik begonnen met dressuurtraining waar haar vader, Der Lord, voor is gefokt. Het liefst wil ik haar laten dekken door een andere dressuurhengst omdat ik haar verder wil nemen in het dressuur en springen (+ cross country) een extraatje word.

Qua stamboek maakt het me niet veel uit, ben open tot Oldenburger, KWPN, Holsteiner en Hannoveraan, veulen zou ik in een van die stamboeken proberen te laten accepteren als er iets moois uit komt.

Volle stamboom:
http://www.horsetelex.com//horses/pedigree/1602871

Pluspunten:

- Doet altijd d'r best en werkt enorm hard.
- Voorwaards
- Leert snel
- Sterke achterhand als ze los is, zelf haal ik het er nog niet helemaal uit.
- Bergopwaards (maar kan meer)
- Makkelijk in omgang qua stal en opzadelen etc

Minpunten:

- Erg pittig tijden het rijden
- Te energiek (als in loopt amper omdat ze niet kalm genoeg is, werk hier hard aan)
- Draagt ziet niet erg hoog
- Mag een groter front en meer voorbeen gebruik
- Kan bergopwaards

Stafoto:
Afbeelding
(Ze wou niet echt stilstaan, ik was alleen en deze heb ik heel snel kunnen nemen toen ze even 10 seconden stil stond)

Rijfoto:
Afbeelding
(aub geen rijtechnisch commentaar, dit was in de eerste week dat ze hier in Dubai was dus was nog even testen en haar rustig houden, vandaar dat ik mijn mijn handen breed en op mijn benen rij. Zo rij ik normaal dus NIET).

Korte Video:
http://www.youtube.com/watch?v=k4mNxLRZ ... e=youtu.be
(Alweer geen rijtechnisch commentaar aub. Hier reed ik wat normaler maar in oud bit waar ze niet mee overweg kan & er was veel geluid om haar heen wat je thanks to editing niet hoort.)

Timo

Re: Hengst voor Hannoveraan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:02

Jesuz zeg! Ik kan t niet laten om geen commentaar te geven.. Krijg jij wel goed les? Waarom een M gerichte proef (neem ik aan) rijden als je dr nieteens nagefelijk krijg?!

Verder over de hengsten, ik denk dat Vivaldi wel goed zou passen bij je merrie. Alle punten doe je hebt genoemd zou hij wel kunnen verbeteren. De nakomelingen die ik van hem ken, hebben daar in ieder geval geen gebrekken aan.
Blue Hors Don Olymbrio zou er ook mooi op passen qua bouw en karakter. Verder heeft hij nog niet echt nafok in de sport, dus daar kan ik niet over oordelen.

Mocht je meer een allround veulen willen fokken zou ik toch voor iets met Duits of Deens bloed gaan kijken. Blue Hors Zee Me Blue maakt bijvoorbeeld een mooie sprong.

Succes verder!

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 04:57

Was geen M proef- was een B proef :) De harmonie tussen ons is er nog niet maar die komt nog, werken we rustig aan en ik krijg hartstikke goed les. Ze heeft het alleen wat moeilijk na het vliegen van Duitsland naar Dubai 2 maanden geleden. Plus zoals ik eerder zij was druk om d'r heen ookal is dat weggewerkt op video & had ze geen goed bit in wat al is geruilt. Video was alleen voor mij zelf (eigenlijk) om het nu te doen en dan over een paar maandjes nog eentje doen en dan het verschil zien. Maar video laat wel zien hoe moeilijk ze kan doen.

Vivaldi is idd leuk en je weet dat ik daar fan van ben dus daar ga ik zeker naar kijken. Don Olymbrio is leuk maar idd nog geen nafok dus daar zou ik dan liever nog even mee wachten :)

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:45

FerreroRoche schreef:
Was geen M proef- was een B proef :) De harmonie tussen ons is er nog niet maar die komt nog, werken we rustig aan en ik krijg hartstikke goed les. Ze heeft het alleen wat moeilijk na het vliegen van Duitsland naar Dubai 2 maanden geleden. Plus zoals ik eerder zij was druk om d'r heen ookal is dat weggewerkt op video & had ze geen goed bit in wat al is geruilt. Video was alleen voor mij zelf (eigenlijk) om het nu te doen en dan over een paar maandjes nog eentje doen en dan het verschil zien. Maar video laat wel zien hoe moeilijk ze kan doen.

Ik maakte maar een grapje sukkel! :P
Weet je toch.. ;)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:00

Ik fok ook met een Hannover merrie en er zijn wel een aantal dingen om rekening mee te houden als je een Hannover papier wilt bij het veulen. Je moet dan bijvoorbeeld naar de keuring in Duitsland met het veulen en het eerste jaar is het lidmaatschaap best prijzig. Wat je ook kunt doen is dekken met een KWPN hengst die ook Hannover gekeurd is. Dan kun je kiezen in welk stamboek je het veulen wilt hebben.

Als ik zo even snel kijk naar wat je wil, dan zou Bon Bravour een goede keus zijn. Vivaldi is een goede hengst, maar gaat het achterbeengebruik niet verbeteren.

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 05:11

Prijs is geen probleem, Anoeska :) vooral omdat ik merrie & veulen naar Nederland of Duitsland moet vliegen vanuit Dubai. Maar vind persoonlijk KWPN stamboek fijner dus ik kies ook wss voor KWPN vader zodat ik het KWPN in kan met veulen!

Persoonlijk vind ik Bon Bravour niet heel spectaculair, het is een mooie hengst die het goed heeft gedaan maar niet echt een hengst die ik zou gebruiken als dekhengst...

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:02

Waarom wil je juist fokken met deze merrie? Waarom is zij in jouw ogen geschikt voor de fok?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:42

FerreroRoche schreef:
Prijs is geen probleem, Anoeska :) vooral omdat ik merrie & veulen naar Nederland of Duitsland moet vliegen vanuit Dubai. Maar vind persoonlijk KWPN stamboek fijner dus ik kies ook wss voor KWPN vader zodat ik het KWPN in kan met veulen!

Persoonlijk vind ik Bon Bravour niet heel spectaculair, het is een mooie hengst die het goed heeft gedaan maar niet echt een hengst die ik zou gebruiken als dekhengst...

Dus je bent op zoek naar spektakel en niet naar kwaliteit. Als geld geen probleem is dan zou ik op zoek gaan naar een goede fokmerrie met predikaten. Zowel zelf als in de lijn. Als ik het filmpje en de merrie zie, dan zou ik er niet zoveel geld aan uitgeven om haar met veulen naar Nederland te vervoeren.

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 15:26

@hoogendroog + Anoeska: Het is niet dat ze echt voor de fok word gebruikt, ik ben alleen aan het rond kijken voor als ze een blessure krijgt. Het is niet dat ze een fokmerrie word maar als ze een blessure krijgt wil ik er voor de leuk een veulentje uit fokken.

Ik ben niet opzoek naar het spektakel maar ik vind Bon Bravour geen leuke hengst. Ik vind d'r niks aan en ik vind dat ik zelf ook iets met de hengst moet hebben. Ik zou ook nooit een Totilas veulen fokken. Hoe leuk die ook is voor andere, ik heb d'r niets mee en hoef d'r persoonlijk niet de hele tijd naar te kijken.

Veel geld is het niet eens, Anoeska dus :)