Inwinnen informatie voor advies hengstkeuze.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mikel

Inwinnen informatie voor advies hengstkeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 18:10

Ik heb een (voorlopige keur/ Ster) merrie Negro x Pion x Abgar, niet de makkelijkste dame kwa dressuur maar springt altijd (B en klaar voor het L). Ik zie zelf te vaak mijn afstanden onvoldoende.

Nu denk ik er al jaren over om met haar een een veulen te fokken.
van haar 8 halfbroers en zussen zijn er 5 ster uit de zelfde merrie.

Ik ben ik benieuwd bij wie ik een goed advies kan inwinnen voor mijn merrie. Ik heb hier totaal geen ervaring mee. Ik ben ook benieuwd hoe onafhankelijk hengstenhouders zijn ...

Buiten de keuring ben ik kwa dressuur nog niet verder gekomen dan de B (al ruim 3 jaar geen dressuur gestart). vanuit haar index zou ze vooral verbetering geven op het dressuurvlak (dressuur index 135)

verder zou ik de voorkeur geven aan een bewezen hengst waarbij mijn voorkeur nu uitgaat naar een springhengst met goede dressuur kwaliteiten ....

Maar vraag blijft bij wie kan ik het beste informatie inwinnen... en de keuze goed kan beargrumenteren.

Ketaki

Re: Inwinnen informatie voor advies hengstkeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:31

mikel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 18:21

ja staat op horsetelex "Vulianthe F" ik heb denk ik nog wel ergens een oude stand foto

mikel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 18:24

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:35

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:01

mikel schreef:
Ik heb een (voorlopige keur/ Ster) merrie Negro x Pion x Abgar, niet de makkelijkste dame kwa dressuur maar springt altijd (B en klaar voor het L). Ik zie zelf te vaak mijn afstanden onvoldoende.

Nu denk ik er al jaren over om met haar een een veulen te fokken.
van haar 8 halfbroers en zussen zijn er 5 ster uit de zelfde merrie.

Ik ben ik benieuwd bij wie ik een goed advies kan inwinnen voor mijn merrie. Ik heb hier totaal geen ervaring mee. Ik ben ook benieuwd hoe onafhankelijk hengstenhouders zijn ...

Buiten de keuring ben ik kwa dressuur nog niet verder gekomen dan de B (al ruim 3 jaar geen dressuur gestart). vanuit haar index zou ze vooral verbetering geven op het dressuurvlak (dressuur index 135)

verder zou ik de voorkeur geven aan een bewezen hengst waarbij mijn voorkeur nu uitgaat naar een springhengst met goede dressuur kwaliteiten ....

Maar vraag blijft bij wie kan ik het beste informatie inwinnen... en de keuze goed kan beargrumenteren.

Als je dat profesioneel wilt laten doen, dan zou je contact op kunnen nemen met het kwpn stamboek..en eventueel ook oldenburger/hannover/holsteiner stamboek etc. Hengstenhouders zijn natuurlijk niet onafhankelijk..wat je wel kunt doen is een bekende fokker oid in je buurt om advies vragen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:18

uit de combi LL x negro zijn al vele goede sportpaarden en ggk dekhengsten gekomen.

zou dat een optie kunnen zijn?