[TI] Little Owls Barn - importtinkers via Mollema gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Little Owls Barn - importtinkers via Mollema gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 22:12

Een aantal jaar geleden hebben we een topic hier gehad waarin iedereen heeft gemeld hoe ze aan hun tinkers kwamen. Ik heb die lijst opgeslagen en nog steeds probeer ik informatie te achterhalen. Nu mijn contacten in Engeland verbeterd zijn het afgelopen jaar heb ik daar rondgevraagd of er misschien mensen waren die de namen van enkele verkopers herkenden. Deze namen stonden op de importpapieren van verschillende tinkers.

Ik heb nu iemand uit Engeland die Chris Booth kent. Deze naam vonden we op veel importpapieren van tinkers die hier via Mollema/Vegilin van Claerbergen zijn gekomen. Soms stond er naast de naam van Chris ook The Little Owls Barn op of John O'Connor.

We willen aan Chris Booth vragen of hij eens naar wat foto's wil kijken van de paarden waarvan we weten dat ze via hem en/of Little Owls Barn zijn geïmporteerd. Daarom vraag ik iedereen die een tinker heeft met deze naam of namen op zijn importpapieren om contact met mij op te nemen via info@gypsyhorse-dna.com en het volgende te vermelden:

* Naam paard en geslacht
* Geschatte leeftijd paard
* Jaar van import naar NL
* Foto rechterzijde van het paard (liever niet met ruiter erop of deken, etc.)
* Foto linkerzijde van het paard
* Eventuele andere informatie waarvan je denkt dat het belangrijk is

Stuur deze informatie alsjeblieft via de e-mail en niet via PM of via Facebook.

In de oorspronkelijke lijst stonden deze paarden:

Import door Mollema:

Tessa - jaartal onbekend, geboren in 1998
Quint - september 1999 /The Owls Barn.
Ryon O Malley - september 1999 dekhengst, The Owls Barn
Kent - (dekhengst)
Vince - september 1999 (geboren 1998), was tegelijk met Ryon O'malley
Mc Cloud ergens voor 18 oktober 2000
O Connor 18 oktober 2000 Geboren of 1998 of 1999
Boyd 18 oktober 2000 Leeftijd?
Namara - 18 oktober 2000 (geboren 1-3-1997) geimporteerd ze was toen waarschijnlijk drachtig
Sya - effen zwarte merrie, was van Thirza nu van Taff @ bokt ook bij Mollema. - 2000
Nigel - 2000 (geboren 1998)
Nuala - 16 maart 2001 vanuit Kent door Walter Smith
Rhona - 16 maart 2001, vanuit Kent door Walther Smith, samen met haar moeder Niamh.
Shayla - 2001 (augustus/september) via Chris Booth/the little owlsbarn
Lisje (Malissa) - 2001 (augustus/september) via Chris Booth/the little owlsbarn
Jessy, zwarte merrie. Drachtig geimporteerd 07-01-2001 door Mollema via Chris Booth/the little owlsbarn
Fenore - 2002 drachtig vanaf de LITTLE OWL BARN via JOHN O`CONNOR
Shelley - 2002
Star vegelin V.C -2002
Taryn - (wisky @ bokt), 2002. Zwartbont hengstveulen Ivanhoe van bekende Engelse hengst (naam kwijt ) Ik heb foto’s van Taryn en Ivanhoe.
Tara - zwartbonte merrie, ooit in eigendom geweest van ‘timokyana’ komt ook bij Mollema vandaan.
Lonan - effen zwarte hengst, nu ruin. Toen gekocht door ‘dobbel’@ bokt, nu in eigendom van ‘Lonan’@ bokt.
Lord Snowdon - bruinbonte ruin van koezegtboe @ bokt
Coral - 2004
Gawain- mei 2006,witte ruin,is van 2003
Crosby - begin 2008? zwartbonte ruin, is van 2004.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:01

Gaaf ! Ik ga morgen even voor je zoeken naar foto's en de importpapieren :D
Wie weet wat er nog op staat wat evt. van pas kan komen ;)

annelot

Re: Little Owls Barn - importtinkers via Mollema gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 05:59

Ik ga ook voor je op zoek!

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 06:48

Op de import papieren van mijn tinker staat ook little owl barn. Ik zal je mailen met de bijzonder heden

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:44

Ik heb je gemaild, met zelfs een oude foto van toen ik haar kocht haha...

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:32

Quint in het desbetreffende topic is helaas wat jaren geleden dood gegaan...
Dus voor mij houdt het daarmee op(ook kan ik nml ook nog steeds geen fotos kijken zonder te janken).
Succes in je zoektocht!!!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:36

En Tinkers waarvan je niet weet waar ze vandaan komen? Ik ken wel een Tinkerruin die geimporteerd is, maar niet waar die vandaag kwam (wel uit Engeland).

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:39

Coral komt bij Danish horses vandaan :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 16:30

Nee het gaat nu echt om tinkers waarvan we weten dat ze hier vandaan komen Angeliekje anders kan ik de arme man straks 2000 foto's sturen haha

Voor die paarden is er altijd de database nog uiteraard ;)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:17

Heyleigh komt ook van Chris Booth, zal de mail versturen :)

Bij Snowdon stond R. Scott, maar via Little Owls Barn.... kan die dan ook nagevraagd worden?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 22:35

Ja ik stuur gewoon alles waar Little Owl's Barn opstaat. Geen idee of er iets uitkomt hoor maar ja zeker de gok waard lijkt me :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 13:49

Ik heb vandaag nieuwe informatie gekregen over onze zoektocht die ik graag even wil delen.

Chris Booth
Volgens deze info deed Mollema alleen in het begin zaken met Chris Booth. Dit is later gestopt omdat ze niet te vertrouwen waren. Leeftijden klopten niet, gezondheid van paarden was niet je van het. Tinkers die gekocht waren, en gefilmd - werden omgeruild tegen de tijd dat ze werden opgehaald voor transport. In dit topic is Chris Booth ook te vinden waarin het gaat over dat hij gearresteerd is voor diefstal van een paard zelfs! http://www.trotonline.co.uk/forum/showt ... rt-Jan-3rd

Little Owl's Barn
The Little Owl Barn zal op alle papieren staan van de tinkers die in de yard van John Parker International zijn gekeurd door dierenarts: http://www.johnparkerinternational.com/contact.php

John O'Connor
John O'Connor was alias for Tom Price die vanwege fiscus niet zijn naam op papierwerk wilde zien.

Vooral deze laatste informatie is voor mij heel erg waardevol en ik vond het best shocking! Maar erg handig voor onze zoektocht in ieder geval!

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:15

Dus alle paarden die van The little Owls barn komen, zijn in feite van Tom Price geweest...... Oke, das een heel andere wending! En wellicht idd handiger voor de zoektocht in DNA?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 14:39

Nee, nee, alle paarden die John O'Connor op hun papieren hebben staan komen van Tom Price.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:48

Aha, dan moet ik die ff nakijken.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:18

Gaat van de week ook echt even kijken :o

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:18

Kan het niet meer nakijken, heb de papieren niet meer natuurlijk, ik durf uit het hoofd ook niet te zeggen welke er op stond, ben wel heel erg benieuwd.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:18

Wat een leuke ontwikkeling +:)+ 8-)
Hier werden importpapieren nooit meegegeven bij de paarden. Van Say's "lichting" heb ik helemaal geen papieren gezien := Heb ze wel eens sporadisch bij Theo gezien, maar daar klopte vaak niet veel van :+ Zo stonden er in ieder geval regelmatig andere kleur en leeftijd paarden op de vrachtwagen als op de papieren :Y) Volgens mij gebruikten ze dezelfde certificaten gewoon veel vaker om DA/ certificeringskosten e.d. uit te sparen ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 23:44

Vergeet vooral de belastingdienst niet ;) Mij is al lange tijd duidelijk dat al die honderden paarden die naar NL zijn geëxporteerd zo min mogelijk zijn aangegeven om zo vooral de belasting te ontlopen. Ik denk dat dit ook weleens de allergrootste reden kan zijn van alle onduidelijkheid rondom herkomst. Nu zeggen we natuurlijk dat het gewoon gebruikelijk is dat afkomst allemaal mond tot mond ging en niet op papier, maar ik denk persoonlijk dat de grootste reden hiervoor toch de Engelse fiscus is ;)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 07:59

Haha ja dat kan best :+ Ik weet in ieder geval dat het ook was om kosten mbt tot het vervoer te voorkomen/ drukken :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:13

Connor is idd ook afkomstig via Chris Booth en little owls barn. Hij is nog van de vroege lichting voordat Mollema van andere plekken zijn tinkers vandaan haalde. Fotos moet ik even opduiken van de oude pc. Importpapieren zijn op dit moment vreemd genoeg spoorloos. Maar ik ken de details uit mijn hoofd inmiddels. Zelfs de schetsen van hem kloppen. Alleen leeftijd is een raadsel dus.

Heel benieuwd of meneer Booth iets van onze inmiddels best oud wordende man weet.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:48

En 2014 import weet je daar ook iets van? Laatste eigenaar mrs dymphna Cash. Vervoer Danish horses

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:26

Gaat dit om paarden uit Engeland of ook uit Ierland? Mijn merrie heeft in dr paspoort Joe Connor staan

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:01

Morris komt ook van little owl barn alleen bij afzender staat David Hartwell wil je die ook hebben?