Gele, rode en groene rozet in PRE stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Apollon

Gele, rode en groene rozet in PRE stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 23:04

Beste PRE-liefhebbers,

Graag zou ik willen weten waar de verschillende rozetten in het PRE stamboek voor staan. Het is mij momenteel onduidelijk wat een gele, rode of groene rozet betekent. (bijvoorbeeld zichtbaar bij Fuego en Navegante)
Afbeelding

Ik heb wel al informatie op de website van het stamboek kunnen vinden over verschillende soorten gekwalificeerde fokpaarden, maar welke benoeming hoort bij welke rozet? Worden er naast deze rozetten ook nog andere symbolen gebruikt in het PRE stamboek? Wellicht een gouden randje? :o

Alvast bedankt!!

Cyrina

Re: Gele, rode en groene rozet in PRE stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:23

Geel is APTO/A de basisgoedkeuring.
Rood is Calificado/a, dat is een extra zware keuring die je kunt vergelijken met een goedkeuring van ggk KWPN hengsten etc. Alleen kan bij de PRE een merrie dit ook hebben (geld voor alles, zowel merrie als hengst gelijk bij dit stamboek)

Groen is Joven Reproductor Recomande, dat is een een aanbevolen jonge hengst voor de sport.

Je hebt ook nog Elite en Reproductor Recomande

Apollon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 23:40

Hi Cyrina,

Heel erg bedankt voor je snelle reactie! Super! De rozetten zijn nu duidelijk voor me ;)
Om in te gaan op de overige benoemingen, Elite en Reproductor Recomande, hoe zou je deze paarden herkennen in het stamboek? Worden hier nog symbolen voor gebruikt? Of worden zij opgenomen in een apart deel van het stamboek?

Nogmaals dank!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:46

Hoi,

Oranje rozetten zijn Elite en blauwe Reproductor recomande.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:15

Op de site van het stamboek www.lgancce.com zie je het ook staan als je met je muis op het rozetje gaat staan.

Apollon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 17:24

Hartelijk bedankt voor de info Cyrina en XshaartjeX!! Was mij inderdaad nog niet eerder opgevallen dat je met de muis exact te zien krijgt waar de rozet voor staat... Thanks again!