Abbonement opzeggen KWPN.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Abbonement opzeggen KWPN.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 13:59

Ik heb van de week weer een rekening lidmaatschap van het KWPN gekregen van in de honderd euro. Toen vroeg ik me eigenlijk af... Waarom ben ik nog lid?

Welke voordelen heeft het, behalve de IDS? Ik ben toen die tijd lid geworden omdat ik een veulentje fokte en ik die moest aanmelden/registreren etc.

Ik rijd geen wedstrijden, kan ik me afmelden of heeft dat nadelen voor mij?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:03

Om gelijke reden heb ik een aantal jaar terug al opgezegd.
Als het verder geen toegevoegde waarde heeft vind ik het dus zondegeld.

Aleen had je dat volgens mij wel voor 1 december 2013 moeten doen.
Nu zit je er voor 2014 aan vast.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:04

Volgens mij heeft opzeggen in jouw geval geen nadelen, ook niet als je wel wedstrijden zou rijden.

Alleen weet ik niet hoe het zit met tussentijdse beëindiging? Je hebt nu al wel betaald voor het komende jaar. Als tussentijdse opzegging niet mogelijk is, of je krijgt geen geld retour, zou ik voor 1 december a.s. opzeggen. Dan ontvang je in ieder geval nog het hele jaar IDS.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 14:05

Hierboven al mijn antwoord gegeven. Dankjewel!
En waar kan ik dan opzeggen? Ik kan via de website alleen maar lid worden vinden...

flugelgirly

Re: Abbonement opzeggen KWPN.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:07

Dit staat op de KPWN site:

Opzeggen lidmaatschap
U kunt uw lidmaatschap van het KWPN aan het einde van elk kalenderjaar beëindigen. Uw opzegging moet voor 30 november van het lopende jaar schriftelijk gemeld worden. Dit kan per post door een opzeggingsbrief te sturen naar het KWPN, postbus 156, 3840 AD, Harderwijk of door de opzegging te mailen naar info@kwpn.nl (o.v.v. lidnummer). Indien u uw opzegging na 30 november 2014 verstuurt, beëindigt het KWPN uw lidmaatschap op 31 december 2015.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:08

Hier hetzelfde 'probleem'. Mijn paard staat er geregistreerd en dat is het verder ook wel... Geen idee waarom ik nog lid ben en 110 euro per jaar betaal...
Ik lees dit topic even mee. Als er echt geen redenen zijn om lig te blijven dan zeg ik het ook op.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 14:08

Bedankt! Gewoon een mailtje dus. Top

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:26

Ossie96 schreef:
Als er echt geen redenen zijn om lig te blijven dan zeg ik het ook op.

Er zijn altijd wel redenen te bedenken, maar de vraag is of deze op jou van toepassing zijn..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:30

Ik heb het lidmaatschap van de NRPS en de Lusitano vereniging ook opgezegd om die reden. Ik was het al steeds van plan, maar dacht er eind vorig jaar gelukkig bijtijds aan. Ook daar betaalde ik rond de 100 euro voor en voor dat geld doe ik liever wat anders. ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:18

Ja ik vind de in de Strengen erg leuk dus alleen daarom ben ik al lid. Daarnaast vind ik het leuk om KWPN evenementen mee te doen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:24

NatasjavE schreef:
Ja ik vind de in de Strengen erg leuk dus alleen daarom ben ik al lid. Daarnaast vind ik het leuk om KWPN evenementen mee te doen.

Kan dat dan alleen als je lid bent? Mijn Lusitano kan nog gewoon overal aan meedoen, alleen krijg ik geen 50% korting meer. Maar misschien is dat met een sportpaarden stamboek anders?

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:31

Wij zijn lid geworden toen mn paard op mijn naam moest worden gezet. Wij zijn idd ook sinds dit jaar afgemeld. Voor ons als enige voordeel ids, verder niks. Wedstrijden gaan via knhs.

K raad je aan om je dan verder gewoon af te melden

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:42

Jessix schreef:
NatasjavE schreef:

Kan dat dan alleen als je lid bent? Mijn Lusitano kan nog gewoon overal aan meedoen, alleen krijg ik geen 50% korting meer. Maar misschien is dat met een sportpaarden stamboek anders?

Ik doel op de merriekeuringen en beoordelingscursusen.

Ook zaken als PAVO cup is alleen voor KWPNers.

Gewone wedstrijden zijn uiteraard open voor alle stamboeken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:43

Paarden moeten niet op naam worden gezet, dat is altijd nog optioneel.

Als je bij het KWPN geen lid ben, mag idd niet meedoen aan speciale KWPN evenementen. Ook niet met/zonder korting.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:54

Sammie schreef:
Paarden moeten niet op naam worden gezet, dat is altijd nog optioneel.

Als je bij het KWPN geen lid ben, mag idd niet meedoen aan speciale KWPN evenementen. Ook niet met/zonder korting.

Mijn opa was overleden van wie mijn paard officieel was. Dus zodoende dat het moest i.v.m. erven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:46

een ternaamstelling bij het stamboek is geen eigendomsbewijs.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:24

Kwpn wekt wel graag de indruk dat wanneer je een kwpn-paard hebt, je ook lid moet zijn en blijven van het stamboek. Dat is helemaal niet waar, maar ze hebben er natuurlijk wel een direct financieel belang bij dat mensen wel blijven denken dat dit nodig is....

Alleen als je een veulen wilt voorzien van een kwpn-papier, of je merrie naar een keuring wilt hebben, of je hengst, dan zou je lid moeten zijn van kwpn. Verder niet hoor. Als niet-lid kun je nog altijd alle keuringen bezoeken en ook kun je met je kwpn-paard deelnemen aan knhs-wedstrijden.

Ids is een blad dat met een eenzijdige belichting wordt geschreven. Beetje zoals Rusland verslag doet van de sportuitslagen van de Russen zelf. "Kijk eens naar het brons", om dan verder weinig woorden te wijden aan de winnaars van het goud en zilver. Als je met dat in je achterhoofd dat blad kunt lezen, dan kan het een leuk blad zijn. Maar je kunt bepaald niet alles geloven wat je in Ids leest ;)

Kwpn is trouwens ook verplicht om de mogelijkheid te bieden om het stamboekpapier van een paard op naam te zetten ZONDER lidmaatschap van het stamboek. Wel moet je betalen voor die dienst, maar je hoeft dus niet automatisch lid te worden. Dat vertellen ze bij kwpn ook liever niet ;)

Ik ben lid. Maar uitsluitend om mijn veulen van 2014 te kunnen laten registreren.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:18

Jeetje is het echt zo duur geworden! Ik heb geloof ik 4 jaar ggeleden opgezegd. Betaalde toen ong 84 euro volgens mij.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 03:23

NatasjavE schreef:
Ik doel op de merriekeuringen en beoordelingscursusen.

Ook zaken als PAVO cup is alleen voor KWPNers.

Gewone wedstrijden zijn uiteraard open voor alle stamboeken.

Ja bij het lusitano stamboek kun je wel meedoen aan keuringen etc. zoals ik al schreef, alleen betaal je dan de volle prijs ipv 50% korting voor leden. Dus dat is dan anders geregeld.

Lariisz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:56

Ik ben ook alleen 2 jaar lid geweest vanwege het overschrijven op naam en de Pavo cup 4 en 5 jarige, daarna gelijk afgemeld.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:01

Zorg wel even dat je een bevestiging krijgt en die bewaard tot volgend jaar, ik kreeg nl gewoon weer een rekening. Dus even op gewezen dat ik had afgemeld, met bevestiging erbij en toen was het goed. Maar soms gaat het niet goed met afmelden, vooral zo vroeg in het jaar.