[TI] tinker leasen en bij mij op stal zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

tinker leasen en bij mij op stal zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 10:56

hoi,

ik weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel. vroeger kon je een paard leasen en bij je zelf op stal zetten. Dus je betaalde een x bedrag aan lease geld en de stallings kosten van het paard. Nu wilde ik weten of dat nog steeds mogelijk is. zodat ik kan gaan informeren.

groetjes ellen

Caily

Re: tinker leasen en bij mij op stal zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:25

Dat is toch gewoon een overeenkomst die iemand met de eigenaar van het paard moet sluiten en waar derden niks mee te maken hebben? Dus waarom vraag je dit hier op bokt vraag ik me af? Ik heb ook op die manier een paard gehad. Is zeer goed bevallen van beide kanten, maar ik zou het niet weer doen. Beter dan even sparen en er eentje bij kopen. Als je dat wilt kan je beter een advertentie op bokt/marktplaats zetten met wat je te bieden hebt, en dan afwachten of er reacties komen.

Reden waarom ik het niet meer zou doen trouwens is dat ik naar mijn idee dan beter kan gaan investeren in een eigen paard dan in een paard van een ander. Geld in een paard van een ander is tijdelijk plezier voor jou, maar niet "duurzaam", en dan is volle stalling betalen toch wel heel veel. Ik leg momenteel gewoon maandelijks een bedrag gelijk aan stalgeld (en een beetje meer) opzij en dan beslis ik van de zomer of ik van dat bedrag het paardje dat al zolang in mijn hoofd zit erbij wil kopen, of toch voor iets anders ga (denk aan autorijbewijs, op maat gemaakt zadel, of als het qua financiën dan minder gaat; voorschot stalling van een van de twee paarden die ik al heb).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:33

Dat is inderdaad afhankelijk van de eigenaar en de overeenkomst die je sluit met de eigenaar.

Ik zou het zelf niet doen, iemand die mijn paard wil 'delen' of 'leasen' kan dat doen op de stal die ik heb uitgezocht, zodat ik als eigenaar zelf het overzicht over mijn paard kan blijven houden.

Als je overigens een X bedrag aan de eigenaar betaalt én de volle stallingskosten, kan je dan niet beter doorsparen voor een écht eigen paard?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:37

Ik heb ook een lease paard gewoon voor fulltime.
De eigenaresse woont in het buitenland.
Ik kan een eigen paard niet onderhouden dus dit is een goede optie voor mij.
Al kost het je altijd meer geld dan dat je van te voren denkt moet ik erbij zeggen.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 14:48

om eerlijk te zijn gaat het mij niet om het geld. ik heb al twee paarden in pension. En ik zit te denken aan een derde paardje. Maar ben bang dat het niet klik. heb een hele leuke gezien maar ik denk dat die te klein is voor mij.
Daarnaast wil ik de optie houden om mijn oude pony te rug te kunnen kopen als hij te koop komt te staan.
en voor 4 paarden heb ik gewoon geen tijd. daarom zit ik te dubben. weet natuurlijk niet hoe het gaat worden met sox.

heb echt het idee dat het paardje wat ik leuk vind te klein is en dat ik te zwaar en te groot ben. Weet wat ik wil. moet nu alleen nog kijken wat mijn man vind natuurlijk want we sparen nu ook voor iets anders.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:52

Je zou natuurlijk altijd een advertentie kunnen plaatsen, wellicht dat er iemand met een eigen paard is, die tijdelijk niet de tijd heeft om ervoor te zorgen, waarvoor hetgeen jij wilt een prima oplossing is. Het staat je vrij om een advertentie te plaatsen toch? :) Mocht het niets opleveren, kun je altijd verder kijken

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 15:02

ja is zo. het was eerst nog vooral een idee. wat ik in overweging neem.
ik ga er nog eens goed over nadenken.

weet wat ik namelijk wil. het nare is dat ik even niet weet welke hoogte ik wil. vind een kleine tinker van 1.43 of 1.45 ook wel erg leuk maar ik denk dat ik daarvoor veel te groot en te zwaar ben.

MyLois

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:24

Je kan bij stal De Ponyhof een paard/ pony lessen voor het winter seizoen van 1 sept- 1 mei
Of 1 nov- 1 mei.
Je betaald dan een eenmalig bedrag van 175 euro.
En het stalling geld + DA enz de bij komende kosten zijn ook voor jou.
De meningen zijn hier over verdeeld maar! Ongeveer 70% vd mensen die ik heb gevraagd had er slechte ervaringen mee.
Ik wilde dit zelf namelijk ook doen. Toen ons andere paard alleen stond en ik zo snel geen ander paard kon vinden. De paarden zijn

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 15:26

waarom de slechte ervaringen dan?

MyLois

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:33

Per ongeluk op plaatsen gedrukt. Hier komt de rest.
De paarden worden daar namelijk heeeel intensief gereden en hebben daardoor geen energie meer om stout te doen. Maar als je daar heen gaat en je kijkt goed en je hebt er echt verstand van( of neemt iemand mee) dan is het gewoon goed te doen om een leuke uit te zoeken. (De mensen met de slechte ervaringen hadden er niet zo veel verstand van)
De verleasen de paarden alleen in de winter omdat ze er in de zomer ponykampen mee organiseren.
De eigenaresse klonk heel aardig maar schijnt echt niet makkelijk te zijn. Als je paard bijvoorbeeld kreupel is op de dag van aankomst kan ze m dus niet gebruiken moet je geld betalen voor elke dag dat ie onbruikbaar is.
En als je een paard eerder terug brengt dan 1 mei moet je ook iets van 160 euro per maand betalen dat ie eerder terug is.

De begin kosten zijn natuurlijk heel erg laag. En het zou net zo goed kunnen dat je een super leuke mee naar huis neemt en de beste winter van je leven krijgt. Maar het kan ook dat je pony heel anders blijkt te zijn dan verwacht.
Zo als ik al eerder zei kijk goed en neem een paar andere mensen mee die er verstand van hebben dan komt het denk ik wel goed. Succes er mee

MyLois

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:36

@sweetsox
Paarden bleken toch opeens te schoppen en te buiten. Helemaal niet rustig op buitenrit. Wilde de hoeken niet meer door en ging zomaar staken of juist rennen.
Sommige hadden veel problemen en er kwamen dus hoge DA rekeningen bij
Dat soort dingen.
Niet echt prettig

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 15:59

Nee idd, en ik zou niet in de winter willen leasen dus dat word het niet.