Ook dit jaar zijn we weer van plan om er met onze Tinkers op uit te trekken. En dat terug in het vertrouwde Hallerbos (met hopelijk) prachtige paarse bloeiende boshyacinten! Vorig jaar waren we met een leuke, maar bescheiden groep en we hopen dat we dit jaar even veel plezier hebben als toen. Toch zouden we graag wat meer publiek ontvangen, want hoe meer zielen, hoe meer vreugde!
De datum zou dan 29 MEI zijn. Dit is op Hemelvaart, op een donderdag dus. Vanaf 11u, VERTREK 11u30.
De vereisten zijn gewoon hetzelfde als vorig jaar, maar ik zal ze hier weer op een rijtje zetten.
- Lunchpakket neem je zelf mee, de Tinkerbosrit is GRATIS.
- De hele rit is heel ruw geschat +/- 20km, we zouden ongv. 4 à 5 uur onderweg zijn, maar dit hangt af van ons tempo enzovoort.
- Vanaf 15j. ervaring met buitenritten is vereist!
- Het is vanzelfsprekend dat je met je bonte sokkenvriendje meekomt, andere paarden mogen ook, maar liever niet. We willen graag eens iets uitsluitend voor Tinkereigenaars zodat we elkaar en de paardjes eens kunnen ontmoeten en eens een stevige wandeling kunnen maken samen.
- We verzamelen op parking één. Deze is redelijk ruim, maar niet de grootste. Wél de gemakkelijkste om aan te geraken en direct aan het ruiterpad gelegen. Met een beetje geluk hebben we voldoende plaats om te parkeren Paarden kunnen evt aan de overkant van de 'weg' gehangen worden aan een boom. (Zie kaartje, rode stip)
- De rit bestaat uit 2 ritten. Eérst doen we de rit in de gewone richting en keren we terug naar het startpunt/trailers om te eten of we eten in het bos (Als we een ophangpost tegen komen voor de paarden, in het bos is het niet gemakkelijk oriënteren met de kaart erbij, de ruiterpaden zijn goed aangeduid, en je komt altijd wel op een herkenpunt uit, dus dat is het probleem niet. Er is een ophangpost in het bos, maar wij hebben het niet kunnen lokaliseren op de kaart.
Vorig jaar was het énorm leuk en heeft iedereen van de rit genoten! Om jullie alvast in de stemming te brengen..
En het bijpassende topic waarmee we in uitgelicht kwamen inclusief verslagje!
[EV-ITP] Impressie 1ste Tinkerbosrit te Hallerbos!
Ook is er dit jaar weer een affiche die uitgeprint en opgehangen kan worden.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 5139_n.jpg
Het vorige topic van de 1ste editie:
[BM] [besloten] (tinker)Meeting Hallerbos België
Ik hoop jullie dan te ontmoeten en jullie te trakteren op een prachtige rit in een bijzonder en uniek bos! (Zeker voor de Nederlanders is dit heel wat anders, soms steil omhoog en bergaf!)
Moet ook eerlijk zijn voor je paard hé. Zo is de Tinkerrecordrit me ook iets te ver weg.
Zolang er Tinker in zit
Ahja! Emmy kunnen we ook vragen, weet niet of ze in de FB groep zit. Zou tof zijn moest ze mee kunnen, ze was er toch ook enthousiast over in Stekene als ik me het goed herinner.
), maar die is zo onhandig te verstoppen moest er een boswachter moeilijk komen doen... Tja, ik heb het al eens te voet gedaan, dus met de fiets zou gewoon een handige luxe zijn