Ik heb voor mijn shetlander een karretje gekocht ze is 90 cm , zou ik dan maat mini shetlander moeten kwa tuig of gewoon maat shetlander. Bedankt alvast voor de reacties.
Hangt van het merk af. Van ideal weet ik dat je waarschijnlijk het best voor een mini-shet kan gaan. Mijn grote maatse van rond de 100 cm lopen in shet en vaak op de kleinere gaatjes.
cassandra84
Geplaatst: 05-02-14 13:22
Ik heb voor mijn pony van 95 cm ook merk ideal maat mini shet. hij is een slanke pony.
Susanne
Geplaatst: 05-02-14 13:24
Ik zou dan voor de mini maat gaan. De kans is groot dat je dan zelfs hier en daar nog wat gaatjes bij moet prikken. Het verschilt natuurlijk per merk maar de meeste vallen erg groot. Mijne zijn 92 en 94 cm en passen beide Ideal maat mini shetland.
Mini inderdaad. Heb hier een Ideal tuigje maat shet, waar door de vorige eigenaar heel veel gaatjes bijgeprikt zijn. Daardoor passen zowel mijn merrie van 99 cm, als mijn ruin van 101 cm en mijn ruin van 94 cm hem.
dankje voor de reacties ik heb de maat shetlander gekozen zodat ik hem ook gebruiken kan voor mijn andere shetlander die wat groter is! en het past mooi heb 2 gaatjes bij moeten maken.