Al een tijdje loop ik met het idee een leuke dag te organiseren voor Shetlandpony's. Enkele keren per jaar word er al iets georganiseerd vanuit het stamboek (NSPS), maar voor ons is dit altijd erg ver weg. Daarom dacht ik misschien zelf iets te gaan organiseren, in de omgeving van Zwolle.
Bij het stamboek heb ik informatie opgevraagd en een locatie is er ook.
De locatie beschikt over een 20x40m binnenbak met aangrenzend een kleinere bak van 20x20m en een buitenbak van +- 20x40m. Daarnaast is er een kantine en ruime parkeerplaats.
Het is dus niet een heel ruime locatie, daarom dacht ik deze dag te gaan beperken tot enkel rubrieken onder het zadel en aan de hand.
Mijn eerste idee was een shetlanderdag, zoiets als de Shetland Indoor in Maren Kessel. Een dag vol met wedstrijden in verschillende rubrieken, oa: dressuur, springen en agility. Deze rubrieken zouden zowel onder het zadel als aan de hand/lange teugel kunnen.
Maar wellicht is een ochtend Dressuurles aan de lange teugel (en evt onder het zadel) en aansluitend een middag agility/spelletjes ook wel leuk!
Daarom heb ik jullie hulp dus nodig!
Zou jij bereid zijn voor een leuke dag met shetlanders af te reizen naar de omgeving van Zwolle?
Gaat de voorkeur uit naar een dag vol wedstrijden?
Of juist een leerzame les met aansluitend een middag plezier? Wat mag een les dan max kosten?
Welke onderdelen moeten er voor jou écht zijn, waardoor het de moeite waard is om te komen?
En, niet geheel onbelangrijk: in welke tijd van het jaar past dit erbij in jullie agenda?
Brand los! Ik sta ook zeker open voor andere ideeen en tips

maar moest het dichterbij zijn zou ik zeker meedoen