Wat is de meest overgewaardeerde dekhengst en waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Wat is de meest overgewaardeerde dekhengst en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 18:46

Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 03-02-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek titel aangepast

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:49

favvoriete? :?
Dit gaat een gezellig topic worden :x Er zijn best wat hengsten waar ik nooit mee zou dekken, maar ligt natuurlijk ook gedeeltelijk aan de merrie zelf en je eigen smaak.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 02-02-14 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:49

Overgewaardeerd is misschien interessanter :))

Anoniem

Re: Wat is jullie minst favvoriete dekhengst, en waarom dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:51

Tja, }> en dan half Bokt over je heen krijgen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 18:53

Sammie schreef:
Overgewaardeerd is misschien interessanter :))

ja dat kunnen we er ook van maken :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:58

Er zijn genoeg hengsten die ik nooit zou gebruiken maar ik zou zoiets niet online zetten, ik zou nooit iemand zo voor het hoofd willen stoten alleen omdat ik een andere smaak heb. Andermans paarden hier zo 'afkraken' als het ware vind ik een beetje twijfelachtig...

Cassidy

Re: Wat is jullie minst favvoriete dekhengst, en waarom dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:04

Ik kan hier wel namen neer gaan zetten maar die zeggen jullie toch niets omdat het niet KWPN/NRPS/Warmbloed gerelateerd is. En als ik dan namen noem, kun je er op wachten dat er eigenaren zijn die nou net die ene nakomeling hebben die wel lief/zoet/makkelijk/hanteerbaar/koel/talentvol/niet te groot/niet te klein/goede kleur/van correcte bouw (doorhalen wat niet van toepassing is) is.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:11

nou zal ik dan maar als eerste dan.

Eerst: nee ik heb geen merrie om te laten dekken en nope echt verstand van fokken (goede match uitzoeken zodat het veulen, als het goed is, weer een verbetering is op de ouders.) Dus neem mijn mening wat dat betreft maar met een flinke pak zout (korreltje is niet genoeg :+ )

En nu dan de hengst die ik, als ik een merrie had en een veulen zou willen, absoluut niet zou gebruiken:

Totilas

En mn redenen: ik vind het geen mooi paard en ook lijkt hij compleet uit verhouding met die dunne beentjes, maar de belangrijkste reden: ik vind zijn bewegingen verre van mooi.

Zo en nu maar snel een kuil graven om me in te verbergen :P :+

Overigens: nee ik zeg dit niet om dit populaire paard af te kraken just for the fun of it, maar zo denk ik oprecht over deze hengst.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:06

xxCYNNxx schreef:
nou zal ik dan maar als eerste dan.

Eerst: nee ik heb geen merrie om te laten dekken en nope echt verstand van fokken (goede match uitzoeken zodat het veulen, als het goed is, weer een verbetering is op de ouders.) Dus neem mijn mening wat dat betreft maar met een flinke pak zout (korreltje is niet genoeg :+ )

En nu dan de hengst die ik, als ik een merrie had en een veulen zou willen, absoluut niet zou gebruiken:

Totilas

En mn redenen: ik vind het geen mooi paard en ook lijkt hij compleet uit verhouding met die dunne beentjes, maar de belangrijkste reden: ik vind zijn bewegingen verre van mooi.

Zo en nu maar snel een kuil graven om me in te verbergen :P :+

Overigens: nee ik zeg dit niet om dit populaire paard af te kraken just for the fun of it, maar zo denk ik oprecht over deze hengst.

Waar is het knopje vind ik leuk?
Zou zelf de hengsten met veel karakter links laten liggen! Ziet er altijd zo leuk uit hoger dan M rijden maar zonder minimaal 1 begeleider het terrein op komen zit er niet in! Niets voor de meeste ruiters die ik ken!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:16

Verreweg de meeste niet :)

Ja misschien een flauw antwoord maar er zijn zo veel hengsten en maar zo weinig die ik interessant vind om voor mijn merrie in te zetten.

Zowiezo zou ik niet fokken met een hengst die een Gelderse registratie (=KWPN dus) in de weg staat.