Emmelie is een dochtertje van mijn goedgekeurde 1ste premie hengst Clever Red Spot van de Immetjeshoeve. Haar moeder is een welsh merrie.
Dit is Clever:

Emmelie heeft niet de stipjes van haar vader gekregen maar ze heeft wel heel mooi bijgedragen aan haar vaders eerste afstammingsonderzoek, ze kreeg tevens op de keuring een 1ste premie en 1ste plaats en werd een echte raskikker genoemd
. Ze heeft een NAS paspoortje en door haar grote hoeveelheid welshbloed kan ze ook ingeschreven worden in de welsh stamboeken (als partbred) en daar meedoen aan shows en keuringen. Als ze niet verkocht wordt zijn dat ook de plannen met haar voor dit jaar. Het is niet de beste tijd voor foto's nu ze in haar enorm dikke wollige pluizige vacht zit (stond 24/7 buiten), maar ze is evengoed schattig als wolbaaltje
. Ze heeft tot 8 maanden bij haar moeder gestaan en is nu twee weken geleden afgespeend. Ze staat samen met mijn andere merrieveulen en 5 jarige kleuter ruintje. Ze heeft niks te lijden gehad aan het afspenen zoals wel te zien is, ze is ook echt een goede eter en ze groeit als kool
. 

Ze is dan nog wel een eenkleurig paardje maar met een appaloosa ouder kunnen er altijd nog verrassingen ontstaan, zo heeft ze ook ineens gestreepte hoefjes gekregen wat een van de appaloosa kenmerken is, we zijn dus erg nieuwsgierig wat de toekomst nog zal laten zien.

Voor de liefhebbers, ze is dus te koop voor een goed huisje

Van mijn andere veulentje Emmy zal ik ook eerdaags eens wat recente foto's maken, ze had deze keer niet zoveel zin