Ik weet niet of dit topic juist staat, zo niet mag het verplaatst worden
Ik wil dit jaar heel graag gaan fokken met mijn merrie, het zal haar 1ste veulen zijn. Ze word dit jaar 14, dus het word nu wel tijd voor een 1ste veulentje.
Maar mijn vraag is nu, of vele merries erg van karakter gaan veranderen als ze 1x een veulen hebben (bevallen zijn) Mijn merrie is erg braaf in de omgang, maar ik ben een beetje bang dat ze nu opeens erg beschermend zal worden en bv niemand meer in haar stal (in de buurt van haar veulen) zal laten. Ik zou dat wel enorm jammer vinden omdat ik normaal erg veel met haar bezig ben.
Ik wou dus even weten hoe jullie ervaring is? Bleef jullie merrie gewoon dezelfde of veranderde er iets in haar karakter en hoe was het dan na het veulentje weg was?
) ze daarna weer helemaal 'de oude' zijn!

ze is ook constant hengstig en altijd erg geïnteresseerd in onze jonge hengst
dat heb ik er wel niet voor over, mijn man zegt dat gebeurt zelden, maar dan denk ik het zal dan misschien net bij mij gebeuren. Ik vrees dat die laatste maand voor mij dan ook een hel zal worden
. Met het naar buiten brengen ook heel beschermend naar het veulen, kwam iemand tussen haar en veulen en staat zo te steigeren met de voorbenen naar voren. Toen het veulen ervan af was bleef ze toch wat nukkiger dan voor die tijd. Was trouwens een super lief veulen wat eruit kwam.