Makkelijk gezegd maar hoe laat je een jonge haflinger onder het zadel op eigen benen lopen. Als ze buiten rijd loopt er altijd iemand naast, en als die persoon wat verder er voor loopt dan gaat hij een paar passen achter uit. Hij is verder super braaf, maar nu willen we zondag naast de wei op een pad gaan oefenen. Ik blijf wel in de buurt, maar wat doen we wel en wat doen we niet? Hij zoekt echt nog steun bij de persoon die er naast loopt.
Loslaten en stoppen met pamperen zou mijn instructrice zeggen Maar dat is makkelijk gezegd als je geneigd bent om je paard wat te beschermen. Heel menselijk gedrag, maar niet handig als je een zelfstandig paard wil hebben.
Hij moet leren op eigen benen te lopen en dat gaat niet zolang jullie hem blijven steunen. Laat hem maar even zoeken, hij moet gaan ervaren dat hij het best alleen kan. En als hij het echt niet alleen kan, kun je hem altijd nog helpen.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-14 09:52
Ja zo iets had ik ook gedacht gewoon laten zoeken, nou we gaan het morgen proberen dus ik ben benieuwd.