Ik ben al 3 jaar in het bezit van een nu 6 jarige tinkerhengst. Is het nog mogelijk om hem te laten keuren als dekhengst? Wat zijn de voorwaarden? En hoe gaat dit in zijn werk? Zijn vader is Brown sugar van Gentse tinkerhoeve. Is ingeschreven ics België
Groetjes Irissa
annelot
Geplaatst: 23-01-14 09:27
Heb je een recente foto van hem? Brown Sugar is een licht gebouwde hengst dus ben benieuwd hoe jouw mannetje eruit ziet.
Issake
Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-14 16:20
hij is aan de grote kant bijna 1m60, heb hem heel verwaarloost gekocht, is nu paar maanden zadelmak, dus hij zal nog wat uitzwaren hoop ik als hij wat bespierder is
Als je hem aan wilt bieden voor de hengstenkeuring dan zou ik hem zeker niet bij het ICS aanbieden want daar word hij zeker op type afgekeurd. Wil je hem aanbieden dan zou ik het bij het Tinkerstamboek doen.
Omdat hij te smal is? Het is idd geen "standaard" tinker daarmee dat ik even wat meer info vroeg
annelot
Geplaatst: 23-01-14 18:46
Voor het ICS is hij idd te fijn gebouwd en heeft hij niet genoeg behang aan de benen. Bij het Tinkerstamboek heb je 3 types waaronder het type Grai. Lees de type standaard eens op de site en kijk of je hengst hier aan voldoet.
Hij heeft ook weinig behang. Kan recentere fotos plaatsen morgen. Hij is nog iets "uitgezwaard" dan die fotos maar kog niet veel. Hij heeft een enorme achterstand opgelopen. Toen ik hem om 2 kocht was hij een wandelend skelet. En heeft veel tijd en en energie gestoken in groeien. Hij groeit sinds enkele maanden niet meer. En begint nu stilletjes wat uit te zwaren. Zijn moeder is wel een forse tinker. Die heb ik hier ook staan
JPTinkers
Geplaatst: 25-01-14 10:31
ja maar meer behang zal ie denk ik ook niet krijgen, ik denk dat hij niet rastypisch genoeg is