Paardenras gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binkie_Eline

Paardenras gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 11:36

Ik ben bijna jarig, en ik mag voor mijn verjaardag een paardje of pony uitzoeken! Weten jullie een ras, niet te dik, lekker zonder zadel, springen en dressuur en eentje die graag wil leren?

Celiien

Re: Paardenras gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:40

Focus niet op een ras maar op een pony/paard wat je aanspreekt. Hou ook rekening met je eigen lengte over een paar jaar, dat je dus niet een te kleine pony neemt en er over een paar jaar niet meer oppast.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:42

Dat is niet ras gebonden.

Een ras kan bepaalde kenmerken hebben maar dat wil niet zeggen dat ieder paard van dat ras zo is, er zijn altijd uitzonderingen.

Maak gewoon voor jezelf een lijstje, zoals
Hoe groot je ongeveer
Leeftijd (zou kiezen voor een pony die al wel wat gezien/gedaan heeft, geen hele jonge)
Niveau
Geschikt als kinderpony

En ga daarvan uit verder zoeken. Ga kijken, rijden, kijk of je er een klik mee hebt.
Tip, om teleurstellingen te voorkomen, neem iemand mee die er echt verstand van heeft. En laat het door je eigen da keuren.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 11:45

kiki1976 schreef:
Dat is niet ras gebonden.

Een ras kan bepaalde kenmerken hebben maar dat wil niet zeggen dat ieder paard van dat ras zo is, er zijn altijd uitzonderingen.

Maak gewoon voor jezelf een lijstje, zoals
Hoe groot je ongeveer
Leeftijd (zou kiezen voor een pony die al wel wat gezien/gedaan heeft, geen hele jonge)
Niveau
Geschikt als kinderpony

En ga daarvan uit verder zoeken. Ga kijken, rijden, kijk of je er een klik mee hebt.
Tip, om teleurstellingen te voorkomen, neem iemand mee die er echt verstand van heeft. En laat het door je eigen da keuren.

Ik ben 1.56, maar ik heb 2 pony's, 3 jaar en 4 jaar... 3 jaar is wel erg jong, maar ze wordt steeds rustiger. De manege zegt, een haflinger of fjord kan alles. maar dat ras wil ik juist niet... ik dacht zelf aan een new forest, maar die kunnen lichtelijk druk zijn soms

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:47

Een haflinger en fjord zijn veelzijdig maar ik vindt vooral de fjord niet geschikt voor jongere kinderen. Ik ben 21 en heb echt harde papieren met de mijne. Is een 10 jarige E pony niks? Of een klein paard? Maar het ligt ook vaker paard gebonden. De ene is de andere niet. ;) ik zou zeggen, maak een lijstje en zoek op marktplaats bijvoorbeeld naar eventuele kandidaten en ga er eens kijken. :)
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 19-01-14 11:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 11:47

Ja, zou kunnen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:52

Sommige NF zijn idd behoorlijk druk en sommige zijn lekker rustig.
Maar zoals eerder aangegeven, pin je niet vast op een ras. Een kruising kan net zo leuk wezen en bij jouw wensen passen.

Een haflinger en Fjord zie ik niet helemaal als een kinderpony, maar goed ook daar zijn uitzonderingen in.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:56

Groninger paard!!!!!!!!!!

Er zijn kleintjes te vinden die zijn vaak niet duur.

Je hebt een paard voor het leven.

Succes met zoeken.

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:12

haflinger! <3

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:15

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:20