Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
(bij wijze van spreken) .
piezze schreef:Ja ik heb wel eens een allergische reactie gehad en idd jeuk is erger dan pijn. Echter met de middelen van vandaag de dag en wetende dat het om een lichte vorm gaat, het een pony wordt voor eigen gebruik uit je lievelingsmerrie is die verder ok is dan zou ik er wel voor kiezen om te fokken.
Nee als het keihard aangetoond was, zouden de stamboeken ZE merries uitsluiten en dat doen ze dus niet. Ze geven soms zelf het advies om gewoon ermee te fokken als het verder een hele goeie is(Bij NRPS een keer meegemaakt).
Cemlys schreef:piezze schreef:Ja ik heb wel eens een allergische reactie gehad en idd jeuk is erger dan pijn. Echter met de middelen van vandaag de dag en wetende dat het om een lichte vorm gaat, het een pony wordt voor eigen gebruik uit je lievelingsmerrie is die verder ok is dan zou ik er wel voor kiezen om te fokken.
Nee als het keihard aangetoond was, zouden de stamboeken ZE merries uitsluiten en dat doen ze dus niet. Ze geven soms zelf het advies om gewoon ermee te fokken als het verder een hele goeie is(Bij NRPS een keer meegemaakt).
Stamboek waar ik bij fok moet je voor stamboekopname echt niet met een schuurde aankomen. Weet wel zeker dat je na veterinaire keuring een enkeltje huis krijgt.
veranadautje schreef:Cemlys schreef:Met zomerexceem hoe licht ook, zou ik nooit fokken. Het is vaak overerfbaar en in andere leefomstandigheden zou lichte exceem ineens een stuk erger kunnen zijn
mijn merrie heeft exceem
7 veulens waarvan er maar 1 licht schuurd