Kledingmaten KFPS: ervaringen met unisex bomber jas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NSV_fan

Kledingmaten KFPS: ervaringen met unisex bomber jas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 10:30

Aangezien ik denk dat hier de meeste ervarings deskundigen zitten plaats ik mijn vraag even hier:

ik wil graag een KFPS jas bestellen via de website , maar nu valt het bombermodel deze nogal groot omdat hij dus unisex is.
link

Nu weet ik niet zo goed welke maat ik moet bestellen. Op de website staat dames 2 maten kleine bestellen, maar voor mij is dat best lastig: ik heb normaal kledingmaat 40 maar ik heb n lang bovenlijf en lange armen. Vaak bestel ik om die reden maat L. In dit geval zou ik dus maat S bestellen (das 2 kleinr)
maar ik ben dan heel bang dat mijn mouwen tot net onder mn elleboog komen.

Wie o wie heeft er zo'n jas en kan me ongeveer een beetje aageven hoe deze qua model valt.Blijven ze ook netjes na een aantal keren wassen? Hoe is het draagcomfort en, ookn nu wel handig, hoe warm zijn ze?

ik hoop dat jullie me wat informatie kunnen geven. Alvast bedankt!

Princesj

Re: Kledingmaten KFPS: ervaringen met unisex bomber jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:32

Daar ben ik ook benieuwd naar, ik vind ze eigenlijk wel erg mooi! Als ik het zo lees vallen ze een beetje als de jassen van Kingsland. Daarvan heb ik een M (ben 1.76 lang, mijn vriend 1.78 ook maat M).

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 10:46

Princesj schreef:
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik vind ze eigenlijk wel erg mooi! Als ik het zo lees vallen ze een beetje als de jassen van Kingsland. Daarvan heb ik een M (ben 1.76 lang, mijn vriend 1.78 ook maat M).

Oh kijk das interessant :D. Kan je me aangeven hoe die kingsland valt qua mouwen ? en valt die dan niet heel erg ruim in de taille bij jou dan? hoe lang valt die jas op je kont/rug? (sorry ook geen ervaring met kingsland :) )

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:49

Ik heb een vrij lang bovenlichaam, de jas valt precies tot op mijn billen. De mouwen van KL zijn super lang, kan mijn handen er makkelijk in stoppen ;-). De taille is precies goed, jas sluit mooi aan, zowel bij mij als mijn vriend, terwijl mijn vriend zeer slank van postuur is.

Nu weet ik niet wat de kwaliteit van de KFPS jassen is, maar het oude model bodywarmer is erg goed!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:53

Er staat een telefoonnummer op de site, zou gewoon even bellen en vragen of er iemand zo vriendelijk zou willen zijn om de belangrijke maten voor je op te meten :o

Op de andere vragen zullen ze wel geen antwoord weten, vrees ik ;)

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 12:48

@shirley: klopt kan de maten alsnog even laetn opmeten, maar het gaat mij ook een beetje om de ervaring hoe de jas (be)valt en ook hoe warm die is en hoe comfortabel. Daar zullen ze me denk ik ook geen antwoord op kunneng even ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:41

Bij unisex kun je je gewone kledingmaat aanhouden. bij het damesmodel een maat groter dan dat je gebruikelijk draagt is mijn ervaring. Met zowel jassen als bodywarmer.

De jassen gaan wekelijks in de was en zijn nog netjes.

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 17:03

@friesiszwart: dus die bomberjas moet ik juist niet 2 maten kleiner bestellen zoals op de website aangegeven staat? Bedankt voor het delen van je ervaring. zijn zo ook erg warm of valt het mee? of zijn ze juist wat meer voorjaars/tussen jassen?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:56

Ik had vorig de Soft Shell Jacket besteld. Normaal kan ik voor het ene kledingstuk met een L toe en het andere moet een M zijn maar omdat het een jack is en er ook soms een dikke trui onder moet kunnen heb ik voor de zekerheid een L besteld. Nou, daar verzoop ik in. Ik heb hem terug gestuurd en omgeruild voor een M en ook die zich nog te ruim maar acceptabel te ruim.
Bij dit type jack vallen de maten dus m.i. erg groot.

reentje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:49

Ik heb hem! Normaal heb ik maat s/m en heb dus van de bomber maat xs genomen. Hij is iets aan de ruime kant maar daardoor past er wel een lekker dikke trui onder want super "winter" warm is hij niet. Voor de rest is het een fijne jas.