Hoi iedereen, heb al een aantal keer nuttige info hier terug gevonden en zit nu met een aantal vraagjes waarbij jullie me misschien kunnen helpen. Ik ben aan't rondkijken naar een Shire veulen welke ik geheel kan opleiden. Heb de nodige ervaring en sedert vorig jaar is mijn dochter ook beginnen rijden. Dus als ze wat ouder en meer ervaren is kan ze er ook mee rijden. Ik zou met hem/haar vooral recreatieve ritjes doen en (geen hoge) dressuur. Tijd doorbrengen met paarden is puur ontspanning voor mij. Geen shows. Dus wachten tot hij 4 is om te starten en pas rijden vanaf +-6 is geen probleem. Als ik ondertussen wil rijden hebben ze op de manége nog wel paardjes. Mijn dochter rijdt op een goede manége waar ik mijn paardje ook zou willen zetten. Vooral voor de veiligheid. In onze buurt zijn er niet direct (goede) weiden en er lopen te veel 'slechte' mensen rond. Nu heb ik al op een aantal plekken gekeken (BE, NL en DE) en er springt een ruintje (zwart met witte sokken en witte vlek op de buik) van juni '13 me wel in het oog. Blijkbaar zijn de prijzen in DE wel iets hoger dan in BE/NL. Klopt dit? Ik weet dat ik een DA dien mee te vragen om het veulen te keuren, maar naar DE is dat natuurlijk niet zo evident. Zijn volledige afkomst staat mede op de advertentie (via ehorse.nl). Is dit een betrouwbare site qua advertenties? Zij hebben ook maar 2 merries staan en één hengst en dus niet een gehele vloot (wat mi meer voor handelaar is). Ik ga liever bij een particulier die nog met zijn dieren begaan is. Zijn er mensen met goede (of slechte) ervaringen met DE fokkers'. Het is een ietwat lange trip om het veulentje te gaan bezoeken en wil me graag wat op voorhand informeren. Alle info is welkom.
Ik zou zelf gewoon wat dichterbij zoeken, kun je eerst op het gemakje even kijken of het iets is wat bij je past. Er zijn genoeg shire fokkers kunt ze gewoon Google , weet zo niet meer precies waar.
deze is bijvoorbeeld in België. Weet niet waar je vandaan moet komen natuurlijk denk alleen even mee.
Dapper
Geplaatst: 14-01-14 00:13
Wat leuk dat je voor het ras de Shire hebt gekozen, kan je zeggen dat het echt grote vriendelijke reuzen zijn.
Veel zullen er niet te koop zijn want het shirebestand is niet zo heel groot en ook zeker de fokkers van de shire zijn erg begaan met hun kroost, denk dat je juist die fokker niet als handelaar moet zien. Het wereldje is dan ook niet zo heel groot. Als je bij de vereniging van de shires kijkt hun je al heel veel info opdoen. http://www.nshs.nl/pagina20.html Op deze pagina staan de fokkers.
deze is bijvoorbeeld in België. Weet niet waar je vandaan moet komen natuurlijk denk alleen even mee.
Ja, die had ik ook al tegen gekomen, maar zijn site loopt wel wat achter. Een heel deel van diegenen die erop staan zijn ondertussen al verkocht. Ik ben van Antwerpen.
Dapper
Geplaatst: 14-01-14 22:29
witchcat schreef:
en er springt een ruintje (zwart met witte sokken en witte vlek op de buik) van juni '13 me wel in het oog.
Mag toch hopen dat een veulen van net een half jaar oud nog wel hengst is ipv ruin zoals je beschrijft ?
witchcat
Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-14 01:01
Jawel, een ruintje. Je komt dat echter nog meer tegen dat ze zo jong geruind worden (oa topic op bokt.nl) Maar heb vandaag bericht gehad dat iemand was komen kijken en hem ook gekocht heeft.