Hét ideale scheerapparaat voor mini's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Geaa05

Hét ideale scheerapparaat voor mini's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 23:42

Hallo,

Ik ben aan het rondkijken voor een scheerappraat voor mijn mini shetlander. Ik heb hem al een aantal keer geschoren met een gehuurde Lister Star, een apparaat wat me er goed beviel.
Maar ik wil toch nog even verder kijken.

Met welke apparaatjes scheren jullie mini's? Dus welke raden jullie aan?
(ik heb het ooit aangekaart in het centrale scheertopic, maar daar werd er niet echt aandacht aan geschonken..
Vandaar dat ik het graag van shetlander- en minipaardenhouders wil horen :)

Alvast bedankt!

Keet

Re: Hét ideale scheerapparaat voor mini's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:55

Ik heb een Heiniger Progress en die is echt super fijn met de dikke shettenvachtjes :D
Wel er voor zorgen dat de messen goed scherp zijn en je zeer regelmatig olie in de machine doet.

MHS

Re: Hét ideale scheerapparaat voor mini's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:03

als je het hele paard wil doen neem dan in ieder geval een zwaar apparaat en geen lichte opscheermachine!
wij zien het hier nog te vaak dat men met een opscheermachine een heel paard uit een dikke wintervacht wil helpen, tjaaa dat gaat hem niet worden daar zijn ze tenslotte ook niet voor bedoeld.
dus een zwaar apparaat (welke zal voor iedereen persoonlijk zijn qua prijs maar bv ook model, welke ligt bij jou fijn in de hand etc) en daarbij adviseren wij vooral bij die kleine paardje met een mega vacht om er een setje extra grove messen op te zetten voor de eerste scheerbeurt.
dit geeft niet het mooiste resultaat want hoe grover hoe meer strepen je krijgt maar deze messen vliegen wel zo door een dikke vacht.
daarna zou je met normale of fijne messen nog eens na kunnen scheren, zelf doe ik dit twee weken na die tijd, heb je ze gelijk weer een beetje mooi op kleur.