Hengstenkeuze voor stermerrie Ferro x Krack C

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Hengstenkeuze voor stermerrie Ferro x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 13:47

Ik ben wel eens benieuwd wat jullie voor opties geven voor deze merrie. Ik zit niet echt goed in de hengsten van het KWPN namelijk.

Ferro x Krack C x Roemer
Ster, sport (dr), prok.
Merrie komt uit de bekende Landsvrouwe stam.
Ik rij er in de wedstrijden voornamelijk dressuur mee (Z2), maar we springen ook (B), doen aan endurance (klasse 1) en rijden SGW (B).

Positieve punten: karakter (extrovert, voor mij een pluspunt), inzet 110%, goed krachtig achterbeen, veel afdruk op de sprong, allrounder, mooie maat, genoeg lengte, mooi front, 3 correcte gangen.

Verbeterpunten: mocht wat sterker in de middenhand, iets langer voorbeen, wat meer swung/veer, iets meer ras, sprekender hoofd en iets groter oog.

Ze heeft al 3 veulens gehad:
- Elitemerrie van Sandreo
- Hengst van Florencio (verkocht)
- Merrie van Wynton (verkocht)
- En is oma van Wynton x Sandreo Elitemerrie

Ik zou graag een veelzijdig dressuurpaard fokken. Wat dat betreft dus een kopie van Viva.
Een goed paard heeft geen kleur, maar mijn voorkeur is donkerbruin/zwart, liefst met genoeg wit dus een hengst die veel wit doorfokt is geen afknapper. Ook bont is een optie.
Liefst een KWPN ingeschreven hengst, maar van Duits bloed hoor ik ook graag opties als iemand denkt dat dat dé match is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rivaldo

Re: Hengstenkeuze voor stermerrie Ferro x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:52

Davino zou voorbeen, hoofd, schwung en middenhand kunnen verbeteren.

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:02

Rivaldo schreef:
Davino zou voorbeen, hoofd, schwung en middenhand kunnen verbeteren.

Ik zat ook aan Davino te denken!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:12

Haar Florencio zoon loopt ook al Z1 dressuur

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:23

Sandro-hit bloed lijkt het goed te doen bij haar..je zou eens in die richting kunnen denken.
Sir Donnerhall,Sorento..

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 19:00

Davino en Sorento zal ik eens onthouden.
Sir Donnerhall valt af, €2000,- dekgeld is me 1000 teveel.
Fokfanaat wat leuk, en nogmaals bedankt voor pb ;)

Ik kreeg nog Expression (Vivaldi x Vincent) getipt. Die spreekt me ook wel erg aan. Maar ik ben natuurlijk altijd benieuwd naar nog meer meningen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:51

wat versta jij onder een veelzijdig dressuurpaard? :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:33

Sammie schreef:
wat versta jij onder een veelzijdig dressuurpaard? :D

ik dacht ook dat ik het verkeerd las :D :D

gok zelf eigenlijk, dat ze een dressuurpaard wil fokken, maar ook een leuk sprongetje kan maken ( eventueel ook crossen) :) :)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 23:37

Inderdaad, ik wil niet bij voorbaat een (dressuur)paard fokken die verongelukt op de sprong.
Gewoon een paard die goed mee kan komen in de dressuur maar die ook een nette sprong maakt. Dus een veelzijdig dressuurpaard... niet zo'n rare omschrijving toch?! :P

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:35

Jammer dat je Sir Donnerhall te duur vind,
Deze hengst kan ook nog eens goed springen.

We hebben hem ook op onze merrie gebruikt,waar we ook het springen willen behouden.
Dat lijkt goed uitgepakt.....

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:38

Alexandro P dan?

Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:08

Nooit gedacht dat ik dit nog zou zeggen haha, maar ik denk dat Valdez (Houston x Jazz) niet eens zo'n stom idee kan zijn. Je merrie heeft er genoeg lengte voor en heb een paar hele rassige en atletische paarden van gezien. Hengst en nakomelingen staan echter niet echt in de spotlights...

Oh en als je zeker bent van een nuchter karakter bij je merrie, vind ik Cupido (Daddy cool x Jazz) ook het bekijken waard. Paard heeft wel enorm veel bewegingstechniek, alleen geen makkelijke..

En tja favoriet blijft bij mij Everdale (LL x Negro). Kom je alleen wel weer Ferro tegen. Jonge hengst, maar dat paard heeft een prachtige voorkant, maat, fijn karakter, beweegt met de schoft omhoog, bovenlijn is sterk genoeg en top galopperen. En mooi een beetje wit :D

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:19

smeetjoew schreef:
Oh en als je zeker bent van een nuchter karakter bij je merrie, vind ik Cupido (Daddy cool x Jazz) ook het bekijken waard. Paard heeft wel enorm veel bewegingstechniek, alleen geen makkelijke..

En z'n vader (Daddy Cool) komt uit de beste springstam van Paul Schockemöhle (oa de stam van Balou Du Rouet) en won z'n 30-dagentest in zowel dressuur als springen.
Is Don Davidof x Calido x Sandro x Domino.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 15:03

Bedankt voor de opties!!
Karakter is wel een puntje. Voor mij heeft dit paard het ideale karakter, maar het is zeker geen nuchtere. Kreeg haar als 'niet zo gemakkelijk', en ik kan er nu mee lezen en schrijven maar dat doet lang niet iedereen.
Nou zou het veulen niet voor commerciële doeleinden zijn, maar het moet ook niet onverkoopbaar zijn omdat het een karakter heeft waar het gros vd paardenmensen niet mee om kan gaan.

Sandreo heeft het karakter bij het eerste veulen flink nuchterder gemaakt, maar dat paard past mij lang zo goed niet. Dus daarom hou ik Cupido wel in m'n achterhoofd.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:38

Kan toeval zijn, mr de twee cupidoveulens die ik ken zijn super nuchter en nieuwsgierig. Dit in tegenstelling tot de meeste andere najomelingen uit die merries. Veel front, klein kopje, mak geboren, netjes bewgen (niet overdreven spectaculair). Valt op, omdat beide merries rillerig zijn.
Zegt natuurlijk niet zo heel veel over t karakter onder het zadel.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:10

Oh maar Cupido is ook niet onhandelbaar en ik geloof ook niet dat veulens onverkoopbaar kunnen zijn door karakter, want een paard wordt deels gevormd door hoe het wordt opgevoed en wat het meemaakt. Enige is dat ik Cupido niet ken als een dooie diender, er zit een beetje een kop op, maar dat kan deels ook voortkomen uit het feit dat hij veel hengst is. Want verder voldoet hij eigenlijk op alle punten die je wil verbeteren aan je merrie en het is een hengst die helaas te weinig aandacht krijgt.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:21

Dan zou ik niet meer twijfelen!
Je krijgt zeer wsl een plaatje van een paard, met iig een geweldige bloedopbouw!

Davino's vallen mij nog niet mee in beweging. Zelf ben ik beslist geen fan van Sandro Hit bloed. Alexandro te gewoon. Valdez is een erg goede sterke hengst, zijn moeder was trouwens een echt bloedpaard. Expression lijkt zich fantastisch te laten rijden/bewerken, gemak zoals dressuur er uit moet zijn. Everdale vind ik moeilijk om te bedenken wat we daar van kunnen verwachten.