Met Hlayyil zijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hlayyil

Met Hlayyil zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 12:52

Hallo Allemaal,

Ik will bijdeze mijn Arabische volbloed ruin Hlayyil vorstellen. Hij is 5 jaar en sinds hij 3 is gaan wij gezamelijk door het leven. Ik will jullie ons verhaal vertellen.
Ik heb met Hlayyil heel veel Problemen gehad bij het rijden. Het inrijden was geen probleem. Dat lukte zo. Maar toen hij thuis kwam begonnen de eerste Problemen. Hij stijgerde bij het rijden. Zijn zadel leek niet te passen. Dus kochten wij een nieuw (passend) zadel. We namen rijlessen. Maar daardoor werd alles nog erger. Hij weigerde aan de teugel te lopen.Hij liet mij zelfs niet Meer opstappen. Bokte heel veel enz. Tot hij op een gegeven Moment onrijdbaar was. Mijn rijleraares kwam met allerlij Ideen Maar dat vond ik Maar niks. Ik probeerde hem Buiten te rijden Maar dat was een groote ramp. Hij flipte overal van en liet zich in gallop niet Meer stoppen.
Toen besloot ik te stoppen. We hebben een jaar lang grondwerk gedaan. Het werd iets beter Maar ik kon hem nog steeds niet rijden.

Toen vond ik op een dag een filmpje van een Meisje met haar Pony. Ze liet in het filmpje hun ontwikkeling zien. Ik heb het filmpje wel 10 keer moeten zien voordat ik echt begreep waarom het ging. Maar het zette mij aan het denken en ik besloot haar een E-Mail te schrijven. Zo kwam ik in kontakt met sabine birmann. Een duitse vrouw die haar leven lang al met paarden bezig is. En een eigen philosopie ontwikkelt heeft.
Ik heb inmiddels 2 kursussen bij haar gedaan. En vorig in de zomer 2012 toen ik een intensive kurses bij haar gedaan heb, hebben wij Hlayyil in 8 dagen opnieuw kunnen inrijden. Sabine heeft mij duidelijk gemaakt wat Hlayyil voor een paard is en wat hij nodig heeft. Ik moest veel aan mijzelf werken en dat moet ik nog steeds. Maar ik ben ontzettend blij dat wij onze weg gevonden hebben !

Het filmpje wat mij inspireerde

http://www.youtube.com/watch?v=8SRSntoHoL8

Hlayyil doet de spaanse pas.
Afbeelding

Hlayyil tijdens het vrije longeren
Afbeelding

Hlayyil en ik de eerste keer weer buiten
http://i43.tinypic.com/nevthy.jpg

ik vroeg mij af of er noch Meer mensen zijn die deze Problemen herkennen die ik met Hlayyil gehad heb ?
Laatst bijgewerkt door balance op 08-01-14 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: geen foto topic; max. 2 foto's ter illustratie

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:38

Wat een leuk paard, wat is zijn afstamming?
Rijdt je hem nu ook met alleen een touw net zoals het paard op het filmpje?

groetjes Debby

Iolanthe

Re: Met Hlayyil zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:45

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:01

Ik vind het ongelofelijk knap van je om zo door te zetten. Wat heb je op deze manier veel bereikt met je paardje. Heel veel plezier nog met hem gewenst.

Hlayyil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 19:20

Heel erg bedankt voor de lieve reacties !
Adhira ik rijd Hlayyil inderdaad met een touw. Het is een bosaal maar dan uit touw dat is een stuk zachter als een echte bosaal.

Hlayyil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 19:22

@Lolante ja dat filmpje ken ik ! Het was echt heel interessant om te zien. Heel veel bewodering voor die vrouw.

Hlayyil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 19:23

Heel erg bedankt voor de lieve reacties !
Adhira ik rijd Hlayyil inderdaad met een touw. Het is een bosaal maar dan uit touw dat is een stuk zachter als een echte bosaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:25

WIE stel je voor....? :P

Wat goed dat je zo doorgezet hebt, de moeite die je er in gestopt hebt krijg je vast dubbel en dwars terug van Hl..... je paardje +:)+

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:26

wauw, knap hoor!

wat ik overigens wel een beetje vreemd vind, is dat je een paard dat eerst onrijdbaar was nu zonder cap rijd? zou je willen toelichten waarom?:)

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:39

Wauw wat een mooi filmpje! Zelf zit ik denk ik in de fase hiertussen, van de ene kant denk ik wow ik wil eindelijk wedstrijden rijden met mijn eigen paard en zo veel mogelijk bereiken, van de andere kant overweeg ik om hetzelfde te doen wat jij hier nu laat zien...
Ik ben erg benieuwd of ik jouw pad zal gaan volgen!