zwangerschapstest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ
Blogger

zwangerschapstest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 23:59

Misschien een hele blonde vraag, maar kon nergens het antwoord vinden, maar zou een zwangerschapstest voor mensen ook kunnen werken voor paarden??? Of zijn de waardes van paarden zo verschillend in vergelijking met de mens???

Ik ben benieuwd :P

Machomannie

Re: zwangerschapstest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:02

Dat is wel een goede vraag!
Het lijkt me dat er andere hoeveelheden hormonen zijn. Plus dat je niet echt uren kunt wachten tot je merrie plast :p

Vraag me wel af of er zoiets bestaat! Lijkt me dat plas opvangen en laten controleren goedkoper is dan een echo?

DJZ
Blogger

Re: zwangerschapstest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 00:11

Maar echo zou je eventueel daarna nog kunnen maken, maar om bijv. een huis tuin keuken paard te laten testen op een eventuele dracht, leek het mij wel een vraag waar over nagedacht kan worden. En mocht het al bestaan, zijn ze dan ook makkelijk te verkrijgen....?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:06

Er zijn indd zwangerschapstesten voor paarden (even google).
Ik zie er niet veel "voordeel" in, scannen is misschien iets duurder maar levert veel meer informatie op.

Edit; een negatieve zwangerschapstest geeft geen garantie op geen dracht, een positieve geeft garantie op dracht. (Werkt bij mensen zo tenminste).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:01

Nee een zwangerschapstest voor mensen werkt niet bij paarden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:44

Er bestaat een paardenprediktor (Weefoal-checker) voorheen bij Dreamhorse te verkrijgen, maar wordt in NL helaas niet meer verkocht. Bij mijn vorige merrie heeft hij goed gewerkt.