Tinkers, Fjorden, Haflingers,.. zijn sloom > haha ik en Linneke dachten hetzelfde
Anoniem
Geplaatst: 02-01-14 16:36
Trekpaarden kunnen alleen voor de kar of op het land. Of dat je er gelijk een stang in moet hangen, terwijl ze net zo'n gevoelige mond hebben als elk ander ras.
Wij mensen beperken onze paarden enorm met onze gedachtengang. Wij leggen ze grenzen op i.p.v ze zelf te laten onderzoeken was ze wel of niet kunnen.
Een Tinker is een slecht paard omdat het door zigeuners is gefokt. Komop zeg, wat een flauwekul
lemanthia
Geplaatst: 02-01-14 16:40
Koudbloedkim, Ben het met je eens.
Koudbloeden horen dik Koudbloeden horen voor de kar.
Ginootje
Geplaatst: 02-01-14 16:41
Tinkers kunnen niet de dressuur in, kunnen niet springen, zijn lomp & sloom!
terpentijn
Geplaatst: 02-01-14 16:42
Tinkers zijn "zwaar op de hand" bij het rijden. Friezen hebben (ALTIJD!) hoge knieactie. Shetlanders zijn ideale kinderponies. Enz......
knetterhard
Geplaatst: 02-01-14 16:42
Pony's zijn niet voor volwassenen.
cp112
Geplaatst: 02-01-14 16:43
Tinkers zijn sloom en horen voor de kar
BobbieLover
Geplaatst: 02-01-14 16:43
Dat koudbloeden dik zijn en niet kunnen springen En dat Shetty's gewoon honden zijn.. dat soort dingen achjha haha ze moesten is weten wat voor Lol je met deze rassen kun hebben
Trekpaarden zijn sloom. Op een trekpaard kun je niet rijden. Trekpaarden kunnen niet galopperen
Een (iedere) KWPN-er kan heel goed dressuur en/of springen Een arabier is overal bang voor
little_king
Geplaatst: 02-01-14 16:52
Ik heb zelf een Tinker, maar ik heb ook kwpners (gehad) Toch zit in sommige vooroordelen wel een punt.
Mijn Tinker is van zichzelf lomper dan de kwpn-ers die ik heb gehad. Hij heeft daar meer opvoeding in gehad dan die andere ooit samen opgeteld
Hij kan best heel netjes springen, maar een parcours rond komen hoger dan B, dat denk ik niet, heel misschien L. En er zijn denk ik ook niet veel tinkers die een parcours hoger kunnen dan dat. Terwijl er wel veel sportpony's zijn die dat kunnen.
Mijn tinker is geen slome, werkt ook met plezier in de bak en is er goed voorwaarts, maar vergelijk ik hem met andere bloedpaarden die ik heb gereden in mijn leven dan is hij wel veel rustiger. Ben ook meer met hem bezig geweest hem aan het been te krijgen en daarmee losser in de mond dan ik met andere paarden daar aan heb gewerkt. Het is wel gelukt, maar het is toch anders.
Dus ja ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Sorry