Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pluttersput schreef:Een flinke knal geven als hij bijt. Is hij helemaal gek geworden... Desnoods een zweepje erbij, maar in ieder geval zodra hij bijt een lel geven..
geloofhoop schreef:Nee wij doen niet aan slaan! hooguit als hij bijt bijten wij hem terug in zijn oor.
Vind nergens voor nodig een dier te slaan, en de eigenaar van deze shetlander ook niet.
Wij gaan nu eerst goed met hem bezig zijn, voordat haar dochter er mee aan de slag kan.
Deze shetlander heeft altijd op een stuk land gestaan en nooit echt iets mee gedaan, dus wss is dat de oorzaak. Beter zoeken naar de oorzaak dan meteen beginnen met meppen, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Bedankt voor jullie reacties.
Borisje schreef:Slaat nergens op? Verdiep je eens in paardengedrag. Wat doet een hogere reng paard als een ander paard zich misdraagt tegenover hem? Dan schopt of bijt hij. Een paard een (terechte) mep geven is normaal paardengedrag, en dat zal hij veel beter begrijpen dan dat je hem in de war brengt met foei, of een pas achteruit, of een ruk aan het halster enzovoorts.
Wil niet zeggen dat je te pas en te onpas een paard moet slaan. Ik gedraag mij tegenover mijn paarden als de rang hoogste, ik straf en beloon eerlijk en.terecht. Daarom vertrouwen ze mij en doen ze alles voor me.
nine1987 schreef:Pluttersput schreef:Een flinke knal geven als hij bijt. Is hij helemaal gek geworden... Desnoods een zweepje erbij, maar in ieder geval zodra hij bijt een lel geven..
Daar ga ik helemaal in mee.. En nee, dat os noet zielig.. Dat is opvoeden.. En dat kan beter wat harder, dat de boodschap duidelijk aankomt.. Dan dat je een keer foei zegt en het gaat van kwaad tot erger..
geloofhoop schreef:Nee wij doen niet aan slaan! hooguit als hij bijt bijten wij hem terug in zijn oor.
Vind nergens voor nodig een dier te slaan, en de eigenaar van deze shetlander ook niet.
Wij gaan nu eerst goed met hem bezig zijn, voordat haar dochter er mee aan de slag kan.
Deze shetlander heeft altijd op een stuk land gestaan en nooit echt iets mee gedaan, dus wss is dat de oorzaak. Beter zoeken naar de oorzaak dan meteen beginnen met meppen, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Bedankt voor jullie reacties.
geloofhoop schreef:Ik heb zelf een shetlander, en die heb ik nooit geslagen, hij beet in zijn hengsten pubertijd ook veel. Ik beet hem 1 x flink in zijn oor terug, en hij heeft mij nooit meer gebeten, ik gaf hem eerst een tik op zijn neus. Maar dan hielp echt niet. ( was 10 jaar geleden) Als hij me schopte kreeg hij ook een schop terug. Maar ik ga hem niet slaan of schoppen als hij dat bij mij ook niet doet. En het negatieve gedrag verder negeren en het laten ombuigen in het positieve gedrag, laten zien wat je van hem verwacht, en het negeren wat je niet verwacht. Wees duidelijk. Maar waar als hij een stap verkeerd zet gelijk op zijn dodemieter geven? En ja paarden onderling.. Zijn wij paarden? En hoe doen mensen het dan onderling,. paarden zijn geen mensen, mensen zijn geen paarden. Al mijn paarden heb ik op deze manier opgevoed. En ze zetten uit respect geen stap verkeerd, en niet omdat ze bang zijn een klap of wat dan ook te krijgen.