Geen idee of ik nu op de goede plek mijn forum plaats, sorry hiervoor. Ik heb namelijk de volgende vraag: Welke spulletjes zijn handig om voor een Shetlandertje te hebben, als je dingen zoals vrijheidsdressuur met hem wilt gaan doen?
Ik ga namelijk binnenkort spulletjes voor hem inslaan en wil wel weten wat ik moet kopen.
Halstertje heb ik al eveneens als een touw en zweep Waarvoor dient een clicker precies?
Esbjerg
Geplaatst: 02-01-14 20:25
Het is eigenlijk de bedoeling dat je je paard duidelijk maakt dat de klik betekent dat het paard op dat moment de oefening goed doet. Als je een oefening vraagt, moet je op het juiste moment klikken, zodat je paard precies weet wat ie goed doet. Het werkt eigenlijk als beloningssignaal.
mischien een groot blok of stam als je hem wilt leren om hier op te gaan staan en wat kunstjes die je kunt aanleren en ja voor de rest wat hier boven wordt genoemt
Met je stem kan ook gewoon hoor! Maar ik vind het persoonlijk handiger om met clicker + stem te werken, zodat je precies op het goede moment kan belonen.
halster, touw, misschien longeertouw maar dan niet al te lange, borstels zodat je hem lekker kan borstelen (zo krijg je een band en vertrouwen). En iets van balkjes ofzo?
Halster of halstertouw, een neckrope of touw, een zweepje, als je met voerbeloning wilt werken: voer (biksjes, kleine stukken brood, stukjes wortel etc), een clicker is erg handig en een paard natuurlijk (maar die heb je al haha). Is het je eigenpony? Als het je verzorgpony is, zou ik wel even navragen of je uberhaubt wel mag vrijheidsdressuren met hem/haar.