Omdat ik verder wil gaan in de welshjes wilde ik graag vragen wat voor zadel en hoofdstel het beste zou zijn. Ik weet dat iedere pony anders is, maar omdat het om meerdere ponys zal gaan ben ik op zoek naar een zadel + hoofdstel dat makkelijk past op verschillende ponys (eventueel met bontje).
Het zal gaan om welsh a, b en c secties. Ik ben ongeveer 1.62 m en heb een slank postuur.
Hebben jullie enig idee wat voor inch het beste zou zijn, wat voor boom, en wat het beste past op een welsh pony rug? (gezien ze redelijk korte ruggen hebben)
Ik heb voor m'n kleintjes een Bates pony showzadel, verwisselbare boom en cair. Dat is een 15 inch. Hoofdstelletje voor sectie a bestel ik hier www.tackandturnout.co.uk
mijn welshje d maat heeft ponymaat hoofdstel en tekna 17inc zadel verwisselbare boom
tanjaatjuhh
Geplaatst: 10-01-14 15:48
er staat een mooi 15 inch wintec zadeltje te koop , kun je de boom van aanpassen. Weet niet meer of het op de boktmarkt of op marktplaats was. Zijn makkelijk aan te passen en wegen niks.
Op onze ponys ligt een 15 inch riderpro dressuur zadeltje. Kunstof en heel ligt. Voordeel is ook dat er een verwisselbare boom in zit diende ook zelf heel makkelijk kan wisselen. Ik vind het echt een heel fijn zadeltje.
Ik heb hier een berefoot maat 0 op zowel een grote a welsh als een B welsh gehad. Past erg goed op veel verschillende paarden, dat je met boomzadels echt niet snel tegenkomen.